توزیع ۷۲ هزار پرس غذای گرم در تاسوعا و عاشورا حسینی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان از پخت ۷۲ هزار پرس غذای گرم در گیلان خبر داد و بیان کرد: به نیت ۷۲ شهید صحرای کربلا، با همت مردم، خیرین، سپاه و پایگاه‌های بسیج در روز تاسوعا و عاشورا ۷۲ هزار پرس غذای گرم در بین مردم و نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع ۷۲ هزار پرس غذای گرم در تاسوعا و عاشورا حسینی در گیلان

به گزارش ۸دی، عصر امروز رزمایش کمک‌های مؤمنانه هم‌زمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه مردم در ایام کرونا وفا و همدلی خود را معنا کردند، اظهار کرد: کرونا روزهای سختی را برای مردم و کسبه‌ها در این شرایط سخت اقتصادی رقم‌زده است ولی مردم و خیرین با کمک‌های بی‌شائبه خود حماسه‌ای عظیم در غالب رزمایش مواسات رقم زدند.

وی با قدردانی از عملکرد مناسب گیلان در رزمایش مواسات کمک مؤمنانه گفت: گیلان همواره یکی از استان‌های درگیر با ویروس کرونا بوده و در این مدت عزیزان بسیاری در این استان شغل خود را از دست دادند ولی مردم گیلان به یاد ایام دفاع مقدس اوج وفا و همدلی خود را بار دیگر به جهانیان نشان دادند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با درخواست از هیئت‌های مذهبی در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام کرونا بیان کرد: ماه محرم ما اندوه برای سیدالشهدا بوده و هیئت‌های عزاداری در طول ایام کرونا چه در رزمایش مواسات و چه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار خوب عمل کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه پاسداران تا پایان کرونا در کنار مردم است، اظهار کرد: یکی وظایف و اهداف سپاه پاسداران حمایت از مردم در بحران‌ بوده و به این منظور این نهاد انقلابی تا پایان کرونا در کنار مردم، کادر درمان و نیازمندان است.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن روند رزمایش مواسات در گیلان گفت: مردم و خیرین الحق که در یک سال و نیم گذشته جهاد کرده و با کمک‌های بی‌شائبه خود حماسه‌ای عظیم را رقم زدند.

سردار محمد عبدالله پور از پخت ۷۲ هزار پرس غذای گرم در گیلان خبر داد و بیان کرد: به نیت ۷۲ شهید صحرای کربلا، با همت مردم، خیرین، سپاه و پایگاه‌های بسیج در روز تاسوعا و عاشورا ۷۲ هزار پرس غذای گرم در بین مردم و نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه گیلان یکی از برنامه‌های سپاه را برگزاری رزمایش بسیار بزرگ مواسات در ایام اربعین دانست و افزود: برنامه بعدی سپاه قدس گیلان در روز اربعین بوده و با لطف خدا در این روز رزمایش مواسات بسیار بزرگی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به کمک بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی مردم گیلان در رزمایش مواسات اظهار کرد: کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد ولی با این حال در طول یک سال گذشته ۲۴۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع و در غالب رزمایش مواسات در بین مردم توزیع‌شده است.

بنا بر اعلام سرهنگ احمد ابراهیمی مردم گیلان در بحران خوزستان در مدت‌زمان یک هفته یک میلیارد تومان اقلام شامل آب‌معدنی و کانتینر تهیه و به استان خوزستان ارسال‌شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه