مدافعان سلامت تبلور حضور رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم جبهه هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه مدافعان سلامت همان کار رزمندگان دفاع مقدس را انجام می‌دهند، گفت: ما در این حوزه شهدای بسیاری را تقدیم کردیم که جان خود را فدای مردم کردند و در برابر حملات دشمنی به نام ویروس کرونا به مردم، خط مقدم را خالی نکردند.

مدافعان سلامت تبلور حضور رزمندگان دفاع مقدس در خط مقدم جبهه هستند

به گزارش ۸دی،حسین مصطفی پور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه خبرنگاران نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های مختلف دفاع مقدس دارند، اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم و نماینده مطالبات مردمی هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری در دنیای امروز یکی از بخش‌های اصلی تبادل اخبار و اطلاعات است، گفت: احصای مشکلات و انتشار اخبار و سایر حوزه‌های مرتبط با رسانه در دنیای ارتباطات امروز مسؤولیت بسیار مهمی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی بیان کرد: بسیاری در این فضا نابلد هستند و مردم را دچار شباهتی می‌کنند که رفع این شبهات و تبادل اطلاعات درست وظیفه خبرنگاران است که اهمیت این شغل را دوچندان کرده است.

مصطفی پور با بیان اینکه خبرنگاران سعی می‌کنند همواره خود را به روز نگه دارند، افزود: مردم به این اخبار مراجعه می‌کنند بنابراین این رسالت بر عهده خبرنگاران است که در حوزه‌های مختلف به نمایندگی از مردم مطالبه گر باشند.

وی خبرنگار را واسطه‌ای برای اتصال مسؤولان، دست‌اندرکاران و مردم دانست و گفت: از این حیث مسؤولیت بسیار بزرگی بر عهده خبرنگاران است و باید این رسالت مهم موردتوجه باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه کار کردن در حوزه دفاع مقدس اهمیت بیشتری دارد، افزود: این حوزه به دلیل اتصال گذشته و باورهای ما به نسل‌های جدید حساسیت بیشتری دارد، بنابراین خبرنگاران در این حوزه با دقت نظر بیشتری عمل می‌کنند.

مصطفی پور با بیان اینکه مدافعان سلامت همان کار رزمندگان دفاع مقدس را انجام می‌دهند، گفت: ما در این حوزه شهدای بسیاری را تقدیم کردیم که جان خود را فدای مردم کردند و در برابر حملات دشمنی به نام ویروس کرونا به مردم، خط مقدم را خالی نکردند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های بانوان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: بانوان در دفاع مقدس هم مانند مردان دست به اسلحه شدند و هم در سایر حوزه‌های پشتیبانی جنگ و امداد و نجات نقش برجسته‌ای داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نقش اصلی بانوان در دفاع مقدس را ایثار و فداکاری عنوان کرد و افزود: نقش عاطفی مادران شهدا و رزمندگان و همسرانشان گاهی مهجور می‌ماند و باکو نمی‌شود اما واقعیت این است اگر این روحیات نبود هرگز این رزمندگان برای شرکت در جنگ تهییج نمی‌شدند.

مصطفی پور با بیان اینکه اکنون همسران جانبازان قریب به ۴۰ سال است که در خدمت جانبازان هستند، افزود: این بانوان با صبر زینبی خود بالاترین نقش را در دفاع مقدس ایفا کردند و نباید به‌راحتی از این ایثار گذر کنیم.

وی با اشاره به اینکه مادران امروزی نیز فرزندانی را تقدیم اسلام کردند، گفت: شهدای مدافع حرم رویش‌هایی از انقلاب هستند که مادرانی متأثر از دفاع مقدس آن‌ها را پرورانده و رشد داده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه نباید نقش بانوانی که در دفاع مقدس قلم‌های زیبایی داشتند نادیده گرفت، تصریح کرد: خانم‌ها سپیده کاشانی، طاهره صفار زاده، سیمین دخت وحیدی، راضیه تجار، سمیرا اسلام پور از بانوانی بودند که در بحث ادبیات پایداری و شعر دفاع مقدس زحمات بسیاری کشیدند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه