حجت الاسلام لاکانی در گفتگو با ۸دی:

“غدیر” روز ابلاغ امامت، ولایت و زعامت جهان اسلام است

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان، گفت: اگر کسی از امام خود فاصله بگیرد و تابع امام جامعه نباشد حتما به انحراف کشیده می‌شود، لذا بخشی از مسلمانان به جهت تفسیر نادرست از جریان بزرگ غدیر از صراط مستقیم دور شدند.

“غدیر” روز ابلاغ امامت، ولایت و زعامت جهان اسلام است

حجت الاسلام محمد لاکانی در گفتگو با هشت دی، با بیان اینکه عید غدیر واقعه بسیار ارزشمند در جهان اسلام است و روز ابلاغ امامت، ولایت و زعامت جهان اسلام است، اظهار کرد: در واقع پیامبر(ص) می‌خواستند بعد از خود امامت جامعه را تعیین کنند زیرا جامعه بدون امام به انحراف و به بیراهه می‌رود.

وی اظهار کرد: امامت در جامعه آنقدر بااهمیت است که خداوند به پیغمبر(ص) می‌فرمایند، ای رسول ما این موضوع را تبلیغ کن که اگر انجام ندهی رسالت خود را به انجام نرسانده ای، لذا این واقعه عظیم برای همه مسلمانان عالم حائز اهمیت است و همه عالم از جمله اهل تسنن بر این موضوع اتفاق نظر دارند که این اتفاق رخ داده است و از ابتدای شکل گیری این واقعه تاکنون این موضوع در بین مسلمانان از جایگاه بالایی برخوردار است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه غدیر واقعه‌ی قابل انکاری نمی باشد، افزود: حضرت علی (ع) منصوب خداوند تعالی است و حضرت رسول(ص) این انتصاب را به مردم ابلاغ کرده‌اند.

علت انحراف مسلمانان، دریافت نادرست از جریان غدیر است

حجت الاسلام لاکانی انحراف برخی از مسلمانان از صراط مستقیم را عدم دریافت درست جریان غدیر از روی تعمد و جهالت عنوان کرد و گفت: افراد مذکور پای درس بزرگان دینی حضور پیدا نکردند تا جریان غدیر را تبیین و تشریح شده دریافت کنند، بدین جهت از امامت، ولایت و زعامت فاصله گرفتند. اگر کسی از امام خود فاصله بگیرد و تابع امام جامعه نباشد حتما به انحراف کشیده می‌شود، لذا بخشی از مسلمانان به جهت تفسیر نادرست از جریان بزرگ غدیر از صراط مستقیم دور و به انحراف رسیدند.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر با یادآوری کلام پیامبر(ص)؛ «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلىٌّ مَولاه» هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است، خدایا دوست بدار آن کس که او را دوست دارد و دشمن دار آن کس که او را دشمن دارد، عنوان کرد: عده ای حدیث را این گونه تفسیر کردند که پیغمبر خواستند اعلام کنند علی دوست من است نه به آن معنای امام و زعیم جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در هوای سوزان و کشنده آمدند تا اعلام کنند علی دوست من است، تعبیر سخیفی است، اضافه کرد: حضرت علی(ع) نسبتی بالاتر از دوستی با پیغمبر(ص) داشتند و فامیل پیامبر بودند بدین جهت باید متوجه شد که حتما پیامبر(ص) در نظر داشتند امر مهمی را ابلاغ کنند و آن این است که جامعه بدون امام نباید باشد و بعد از من پیامبر این جریان امامت می‌بایست همواره در جوامع اسلامی برقرار باشد لذا اگر عده‌ای با مطالعه دقیق و آگاهانه از روی انصاف به حقیقت غدیر برگردند این انحرافات در جامعه اسلامی پدیدار نخواهد شد.

برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در پایان با اشاره به اینکه بنیاد غدیر در طول سال در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و ترویجی برنامه‌هایی را با مساعدت نهادهای فرهنگی، دینی اینها اجرایی می‌کند که تبلور اصلی این برنامه‌ها در دهه ولایت و امامت است، گفت: بنای بنیاد غدیر این است که بتواند با اجرای برنامه‌های فاخر و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها ازجمله؛ فرهیختگان، نخبگان، حوزوی و دانشگاهی، پیام غدیر را در جامعه انتشار دهد.

وی با بیان اینکه بحث نمایشگاه کتاب، مسابقات و همایش‌هایی همچون همایش مبلغان غدیر از جمله دیگر کارهای بنیاد غدیر در گیلان است، بیان کرد: بحث اطعام غدیر نیز به جهت ثواب فراوان آن، در سالهای اخیر رواج پیدا کرده و این بنیاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسته‌بندی و توزیع این اطعام را انجام می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه