زورخانه بین المللی “امام علی” در رشت به بهره برداری رسید

زورخانه بین المللی امام علی (ع) شامگاه پنجشنبه با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت به بهره برداری رسید.

زورخانه بین المللی “امام علی” در رشت به بهره برداری رسید

به گزارش ۸دی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان پنجشنبه شب در حاشیه بهره برداری از این پروژه به ایرنا گفت:  عملیات اجرایی سالن بین المللی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای امام علی (ع) رشت از سال ۹۸ در زمینی به مساحت یکهزار و۲۰۰ متر مربع و با زیربنای یکهزار متر مربع با استفاده از الگوی معماری سنتی گیلان و ورزش باستانی آغاز شد.

مریم بخشی افزود: برای بهره برداری از این پروژه اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: این مجموعه در یک طبقه با اسکلت فلزی و شامل سالن اصلی با ظرفیت ۴۰۰ نفر   ، جایگاه تماشاگران ، سالن بدنسازی  و بخش اداری و مالی طی ۱۱ ماه با همکاری بنیاد مسکن استان در مجموعه ۶ هزار  نفری شهرستان رشت با رعایت استانداردهای بین المللی احداث شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: با توجه به اینکه ورزش های زورخانه ای و پهلوانی ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد و احیای این ورزش ایرانی اسلامی ضروری است، این اداره کل به عنوان متولی اصلی ورزش برای صیانت از این میراث گرانمایه و زنده نگهداشتن رفتار و منش پهلوانی در میادین جامعه ورزشی، تصمیم بر احداث این مجموعه را گرفت.

بخشی افزود: در این بنا تمامی ملاحظات در نظر گرفته شده و قابلیت برگزاری در رده های جهانی و بین المللی را دارد. همچنین همزمان با این پروژه زورخانه شهرستان فومن نیز به بهره برداری رسید؛ ضمن اینکه در این هفته ۱۰ پروژه ورزشی در استان با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

هم اینک در گیلان بیش از ۶۰۰ ورزشکار در رشته ورزش زورخانه ای و پهلوانی فعالیت دارند که از این تعداد ۴۰۰ ورزشکار دارای کارت بیمه ورزشی هستند، همچنین ۳۰ مربی ، پنج داور و ۲۹ مرشد در گیلان در این رشته حضور و فعالیت دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه