مدیرکل شیلات گیلان:

گیلان زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های «پرورش ماهی در قفس» را ندارد

مدیرکل شیلات گیلان از عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر به هفت سایت پشتیبان در طول نوار ساحلی گیلان از شرق تا غرب استان نیاز داریم.

گیلان زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های «پرورش ماهی در قفس» را ندارد

به گزارش ۸دی،عظیم مدبری امروز (یکشنبه، ۱۳ تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در گیلان فراهم نشده است اظهار داشت: در حال حاضر به هفت سایت پشتیبان پرورش ماهی در قفس در طول نوار ساحلی گیلان از شرق تا غرب استان نیاز داریم.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون بر اساس اعتبارات اختصاص یافته تنها یک سایت پشتیبان پروژه‌های پرورش ماهی در قفس واقع در کیاشهر ایجاد شده است تصریح کرد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار به پروژه پرورش ماهی در قفس اسکله کیاشهر اختصاص یافته که چهار میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

مدبری میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدودا ۶۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با اعتباراتی که در ادامه سال تخصیص پیدا می‌کند، بتوانیم زمینه اتمام و بهره‌برداری از پروژه پرورش ماهی در قفس اسکله کیاشهر را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مجدد، پروژه پرورش ماهی در قفس اسکله کیاشهر حتما به بهره‌برداری می‌رسد اذعان کرد: شرکت جهاد نصر کردستان و یک شرکت دیگر که در زمینه پرورش ماهی در قفس در گیلان فعالیت می‌کنند هیچ سایت پشتیبانی ندارند که باید این نقیصه برطرف شود.

مدیرکل شیلات گیلان از صدور ۲۰ مجوز تاسیس پروژه‌های پرورش ماهی در طول نوار ساحلی استان توسط این دستگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی این پروژه‌های پرورش ماهی در قفس سایت‌ پشتیبان ندارند و باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم آن را در طول نوار ساحلی گیلان فراهم کنیم.

مدبری استان گیلان را در زمینه بازسازی ذخیره انواع ماهیان استخوانی و خاویاری مرکزی پیشرو در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: مرکز شهید انصاری شهر صنعتی رشت، مرکز مرحوم یوسف‌پور سیاهکل و مرکز شهید بهشتی سنگر مهم‌ترین مراکز بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری گیلان محسوب می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه