آغاز بهره‌برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی گیلان با سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیارد تومان

بهره برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی گیلان با سرمایه‌ گذاری افزون بر ۵۸ میلیارد تومان با حضور استاندار گیلان و معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، در شهرستان آستانه اشرفیه آغاز شد.

آغاز بهره‌برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی گیلان با سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیارد تومان

به گزارش ۸دی،به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور ارسلان زارع استاندار و مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور، بهره برداری همزمان ۱۱۹ پروژه عمرانی-تولیدی حوزه کشاورزی گیلان، با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸ میلیارد تومان به صورت همزمان در روستای درگاه شهرستان آستانه اشرفیه آغاز شد.

از این تعداد پروژه‌ها که در ۱۱۲ روستای گیلان اجرایی شده، ۱۱۱ پروژه جزء پروژه‌های عمرانی با مجموع اعتبار ۴۱ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان و هشت پروژه‌ تولیدی-خدماتی با هزینه ۱۶ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۵ نفر به مرحله اجرا در آمده که در مجموع ، ۹ هزار و ۸۴۱ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه عمده این طرح‌ها شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و در راستای ارتقاء بازده و بهره‌وری انواع محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج است، گفت: برنج ، از محصولات راهبردی کشورمان است که تلاش می‌شود تا میزان وابستگی به واردات به حداقل برسد.

ارسلان زارع به سهم قابل توجه گیلان در تأمین برنج مورد نیاز کشور به عنوان یکی از کالاهای اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، عملیات مکانیزاسیون اعم از کاشت، داشت و برداشت را آسان‌تر و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به حمایت مالی دولت از اجرای این طرح در اراضی شالیزاری و مقرون به صرفه تر شدن فرآیند کشاورزی افزود: با این اقدام زمینه ارتقاء سطح درآمد و معیشت کشاورزان نیز بیشتر فراهم می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه