استاندار گیلان:

ظرفیت‌های مستعد در واحدهای صنعتی برای ارتقاء تولید، شناسایی شود/ هدایت صحیح فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق سامانه بهین‌یاب

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت اجرای مطلوب طرح تامین مالی پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) برای تقویت نهضت ساخت داخل، گفت که ظرفیت‌های مستعد در واحدهای صنعتی برای ارتقاء تولید و توسعه صادرات غیرنفتی، شناسایی شود.

ظرفیت‌های مستعد در واحدهای صنعتی برای ارتقاء تولید، شناسایی شود/ هدایت صحیح فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق سامانه بهین‌یاب

به گزارش ۸دی،ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تحقق شعار سال را مولفه مهمی در اجرای سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارداشت: به واسطه ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تولید، رویکرد حمایت و پشتیبانی از این حوزه روز به روز افزایش می یابد.

وی بر لزوم تلاش موثر بانک ها برای ارتقاء جایگاه گیلان در بخش های مختلف به‌ویژه رونق تولید و تفاهم‌نامه‌های مشترک با وزارتخانه ها تأکید و اضافه کرد: همواره در کارگروه های مختلف اقتصادی به نقش اثرگذار بانک ها در پشتیبانی و حمایت از فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان تأکید داریم.

زارع گفت: سرمایه گذاری شرکت های بزرگ به عنوان طرح های پیشران از طریق سامانه بهین یاب، هدایت و راهنمایی شوند تا شاهد عملکرد مطلوب این حوزه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت ها برای حمایت از بخش خصوصی اظهار کرد: اجرای مطلوب طرح تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) نهضت ساخت داخل را در شرایط تحریمی بهبود می بخشد که نیازمند توجه جدی و اهتمام به آن و تسریع در ابلاغ سهم ۷۵۰ میلیارد تومانی استان است.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات به مشتریان خوش حساب بانک ها، بهبود معیشت مردم و تثبیت اشتغال را به دنبال دارد، گفت: ارتباط مستمر بانک های تخصصی همچون کشاورزی، تجارت و صنعت و معدن با دستگاه‌های مرتبط می تواند اثرگذاری بسیاری در حمایت از فعالان آن حوزه داشته باشد.

استاندار گیلان یادآور شد: راه اندازی واحدهای راکد و نیمه راکد، شناسایی ظرفیت های مستعد در واحدهای تولیدی برای ارتقاء به میزان اسمی و سطح اعلامی در موافقت اصولی و توسعه صادرات غیرنفتی باید همواره در اجرای طرح تام ، به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

وی افزود: علیرغم وجود محدودیت زمین در استان، عدم استفاده از ظرفیت برخی سوله‌های موجود در سطح شهرک های صنعتی گیلان زیبنده نیست.

زارع بازدید میدانی از واحدهای تولیدی توسط مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها و پیوند مستمر بین این دو حوزه را نیز در تقویت مشارکت فعالان بخش خصوصی ، مثبت و اثربخش دانست و بر اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه گزارش دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان درخصوص تسهیلات بانک های تجارت و صنعت و معدن از محل اجرای طرح تام، گزارش مدیرکل امور مالیاتی در خصوص اجرای ماده ۱۶۷ و گزارش دبیر شورای هماهنگی بانک های عامل استان درخصوص عملکرد تسهیلات از محل بند ب ماده ۵۲ بخشی از قوانین و مقررات مالی دولت ارائه شد.

همچنین در این جلسه مشکلات دو واحد تولیدی ذوب آهن فولاد خزر و سیمان سبز دیلمان ، بررسی و دستورهای لازم برای رفع آنها صادر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه