مشارکت حداکثری در انتخابات خنثی کننده توطئه‌های بدخواهان است

حجت‌الاسلام شایان امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ، گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اولویت اول و خنثی کننده توطئه‌های بدخواهان است و باعث مجد و عظمت هر چه بیشتر ایران اسلامی می‌شود.

مشارکت حداکثری در انتخابات خنثی کننده توطئه‌های بدخواهان است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام علی شایان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات باید از دو منظر «حق قانونی و شهروندی» و «تکلیف شرعی و آداب مسلمانی» مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با اشاره به اینکه حضور در انتخابات از دو جنبه قابل بررسی است افزود: نخست اینکه این حضور که مرتبط با سرنوشت فرد و اجتماع است، «حق» شهروندی هر یک از افراد اجتماع است که قانون اساسی این حق را برای آنان به رسمیت شناخته است.

شایان اضافه کرد: از جهت دیگر «تکلیف شرعی» است چرا که به فرمایش رهبر معظم انقلاب حضور در انتخابات واجب شرعی است که البته مراجع تقلید هم در این زمینه فتوا به وجوب شرعی شرکت در انتخابات دارند و موجبات تقویت نظام و ناامیدی و یاس دشمنان این ملک و ملت را فراهم خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه بنابراین باید دقت کرد که حضور در انتخابات هم تکلیف شرعی و هم حق قانونی تک تک آحاد جامعه است گفت: منتهی از ماه‌های گذشته دشمنان اسلام و نظام اسلامی تبلیغات فراوانی در راستای کمرنگ کردن حضور مردم انجام داده‌اند که هدف آنان تضعیف حضور پررنگ و حداکثری مردم در انتخابات است.

حجت‌الاسلام شایان تصریح کرد: در نقطه مقابل، رهبری معظم انقلاب مسئله مشارکت حداکثری در انتخابات را مطرح کرده و بر آن تاکید فرموده‌اند پس در این شرایط مسئله حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اولویت اول و خنثی کننده توطئه‌های بدخواهان است و باعث مجد و عظمت هر چه بیشتر ایران اسلامی می‌شود.

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با بیان اینکه در وهله نخست حضور و مشارکت حداکثری ملت در انتخابات آینده بسیار اهمیت دارد بیان کرد: انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری عبارت است از انتخاب مدیری توانمند، امتحان پس داده، انقلابی، باورمند به مبانی اسلام و انقلاب و منطبق با شاخص‌هایی که رهبری حکیم ما  آن شاخصه‌ها  را در سخنرانی‌هایی که داشته‌اند مطرح فرموده‌اند.

وی ادامه داد: در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم باید به اهمیت این امر توجه و در انتخاب افراد دقت کرد که افرادی مومن، صالح، انقلابی، اهل کار و تلاش و خدمت انتخاب شوند تا بتوانند منشا خدمات به مردم باشند.

شایان بر لزوم برگزاری انتخاباتی بسیار باشکوه و عزت آفرین و یک پیروزی چشمگیر برای ملت افتخار آفرین ایران اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: قطعا همه کسانی که دلشان برای عظمت این کشور پرافتخار که دیار شهیدان بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی است، خواهان و آرزومند چنین حماسه‌ای هستند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه