مسئول ستاد دانشگاهیان  آیت الله رئیسی:

کسانی که مردم را نسبت به انتخابات دلسرد می‌کنند از تفکر امام(ه) فاصله دارند

دبیرکل کانون دانشگاهیان با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح طلبان؛ گفت: امام همواره نسبت به حضور در انتخابات تاکید داشتند و کسانی که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند از اندیشه، خط و تفکر امام(ه) فاصله دارند.

کسانی که مردم را نسبت به انتخابات دلسرد می‌کنند از تفکر امام(ه) فاصله دارند

به گزارش ۸دی،سیدمحمد حسینی مسئول ستاد دانشگاهیان  آیت الله رئیسی و دبیرکل کانون دانشگاهیان در دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های « انقلاب اسلامی و انتخابات ۱۴۰۰ » که به همت انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور همه مردم در انتخابات گفت: اساتید دانشگاه، جامعه فرهنگی و افرادی که کلام نافذی دارند، وظیفه سنگینی برای دعوت از مردم و بیان معیارهای کاندیدای اصلح را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون رسانه های بیگانه و معاند و دشمنان برای ناامید کردن مردم با تمام توان تلاش می‌کنند و این وظیفه ما برای بیان مسائل و پاسخ به شبهات را بسیار سنگین تر می‌کند.

حسینی در ادامه با اشاره به بیانیه اخیر تشکل‌های اصبلح طلب؛ گفت: برخی در داخل ‌می‌گویند ما در انتخابات نامزد نداریم و مواضعی مانند مواضع نهضت آزادی می گیرند و می خواهند این گونه مردم را ناامید کنند تا در نتیجه انتخابات سرد شود. در برابر  چنین شرایطی  تلاش جبهه انقلاب باید بیشتر باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به دیدگاه امام (ره) در رابطه با انتخابات؛ گفت: کسانی که مدعی خط امام هستند و کسانی که از منسوبین؛ وابستگان و فرزندان امام هستند باید بیش از دیگران مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند نه اینکه موجبات دلسردی مردم را فراهم کنند که اگر غیر این باشد نشان می دهد با تفکر و مرام امام فاصله دارند.

مسئول ستاد دانشگاهیان آیت الله رئیسی افزود: برخی جریان های اصلاح طلب می‌خواهند از حضور در انتخابات انصراف بدهند تا انتخابات کم فروغ برگزار شود یا اینکه فرد دیگری خطاب به شورای نگهبان می گوید در زمان امام انتخابات اینگونه نبود! چنین مطالبی متناقض با تفکر امام راحل است.

وی ادامه داد:  در زمان امام هم اینطور نبود که همه کسانی که ثبت‌نام می‌کنند تایید صلاحیت شوند آن زمان هم یک تعداد محدودی که برابر با قانون ویژگی های لازم را داشتند تایید می‌شدند.

حسینی اظهار داشت: شاید این حرفایی که برخی به نادرستی درباره دوران امام می زنند برای کسانی که اهل مطالعه نیستند خریدار داشته باشد اما کسانی که مطلع هستند می‌دانند که این حرف ها با غرض ورزی گفته می شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان خاطرنشان کرد: کسانی که به انقلاب اسلامی پایبند هستند و به اندیشه امام اعتقاد دارند می‌دانند که امام چقدر به حضور در انتخابات تاکید داشت. البته امام یک آینده نگری داشت و می دانست در آینده ممکن است کسانی راه خود را از انقلاب جدا کنند و برای همین با یک بصیرت و آینده نگری راه را برای ما مشخص کردند.

وی بیان کرد: باید کسی را انتخاب کرد که وضعیت کشور را بهتر کند؛ مرفهان بی درد به فکر وضعیت مردم نیستند و کسانی که همچون آیت الله رئیسی از نیروهای انقلابی واقعی هستند نمی توانند مشکلات، گرسنگی مردم، فاصله طبقاتی، رانت خواری و… را ببینند و منفعل باشند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مسئولان و حامیان دولت فعلی توانایی حل مشکلات مردم را ندارند؛ یادآور شد: شخصی مانند آقای همتی اگر واقعا توانایی حل مشکلات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی را داشت زمانی که در بانک مرکزی مسئولیت داشت این کار را کرده بود.

حسینی مطرح کرد: امیدواریم که انتخابات پیش‌رو به نفع ملت برگزار شود، امام فرمودند کسی را انتخاب کنید که حامی مستضعفان باشد برای همین نباید کسی را انتخاب کنیم که زندگی اشرافی داشته باشد و به نظام سرمایه داری می بالند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه