برخورد پلیس با تور‌های گردشگری مختلط، غیر مطمئن و بدون مجوز

طرح برخورد با گروه‌ها و تور‌های گردشگری مختلط، غیر مطمئن و بدون مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

برخورد پلیس با تور‌های گردشگری مختلط، غیر مطمئن و بدون مجوز

به گزارش ۸دی،سرهنگ حسین حسن‌پور ، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان ، با بیان اینکه استان گیلان با توجه به جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله میزبان میهمانان و مسافرانی از اقصی نقاط کشور به این خطه سرسبز است ،گفت: مؤسسات مسافرتی و گردشگری برای توسعه این صنعت موظف به رعایت قوانین ابلاغی و ایمنی مسافران خود هستند.

او ،با اشاره به نارضایتی عمومی از نحوه تبلیغات تور‌های گردشگری مختلط و خودرو‌های آفرودی بدون مجوز در فضای مجازی و ایجاد ناهنجاری در ییلاقات، سواحل و اماکن تفریحی، افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و از حقوق شهروندان قانونمند حمایت می‌کند، اما این آزادی نباید موجب به خطر افتادن جان دیگران و آزار سایرین باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان ، با تاکید بر لزوم برخورد پلیس با تور‌های گردشگری مختلط، غیر مطمئن و بدون مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی، آفرودی و اردو‌ها ، گفت: امنیت اصلی‌ترین اولویت توسعه گردشگری است و قطعا بدون وجود امنیت کامل مسافران یا بی‌توجهی به قوانین و مقررات، به توسعه گردشگری نیز نخواهیم رسید.

سرهنگ حسن‌پور، تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی  از اولویت‌های نیروی انتظامی است ، افزود: طرح برخورد با گروه‌ها و تور‌های گردشگری بدون مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

او تصریح کرد: نیروی انتظامی از سایر ابزار‌های موجود با هدف آشنایی گردشگران با تهدیدات موجود در سفر شامل ارسال پیامک‌های آموزشی به مسافران، تهیه و توزیع دفترچه‌های آموزشی به چندین زبان و آموزش از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی نیز بهره می‌برد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان، در پایان از اهتمام جدی پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی خبر داد و با تشریح وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان، از مسافران خواست به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه