فرمانده انتظامي رشت خبر داد:

غافلگیری کلاهبرداران سایت دیوار در رشت

فرمانده انتظامی رشت از دستگیری عاملان کلاهبرداری خرید لوازم صوتی در سایت دیوار در یکی از خیابان‌های این شهرستان خبر داد.

غافلگیری کلاهبرداران سایت دیوار در رشت

به گزارش ۸دی،سرهنگ “محمود حافظی”‌با بیان اینکه شهروندان باید مراقب کلاهبرداری افراد سودجو در سایت‌های دیوار و شیپور باشند اظهار داشت: برخی افراد شیاد با درج آگهی‌های دروغین خرید اجناس در سایت‌های دیوار و شیپور اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می‌کنند.
وی در ادامه گفت: با توجه دریافت شکایاتی در خصوص کلاهبرداری از مردم از طریق سایت دیوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۲ نفر که با ثبت آگهی خرید لوازم صوتی در سایت دیوار، بالاتر از قیمت بازار فروشندگان را به محل قرار ‌کشانده و پس از دریافت وسایل به بهانه رفتن به سمت خودپرداز برای واریز پول، از محل متواری می‌شوند.
این مقام انتظامی به شناسایی پلاک خورو متهمان با تحقیقات میدانی اشاره کرد و اذعان داشت: ماموران کلانتری ۲۲ پس از اقدامات همه جانبه، خودرو سمند این افراد را حین تردد در یکی از خیابان‌های سطح حوزه استحفاظی مشاهده و آن را متوقف کردند.
سرهنگ حافظی از دستگیری کلاهبرداران ۳۶ و ۴۵ ساله و اعترف آنها به ۵ فقره کلاهبرداری خبر داد و تصریح کرد: متهمان سابقه‌دار با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هنگام معامله و ادعای واریز وجه به حسابتان توسط خریدار، احتمال وقوع کلاهبرداری وجود دارد بنابراین در اینگونه مواقع تا از واریز وجه به حساب خود اطمینان حاصل نکرده‌اید از تحویل اجناس خودداری کنید.

شناسایی سارق محتویات داخل خودرو
فرمانده انتظامی رشت گفت: سارق محتویات داخل خودرو در این شهرستانشناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ “محمود حافظی” با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد اظهار داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.
وی در ادامه گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو و مغازه در سطح شهرستان رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: ماموران کلانتری ۱۷ پس از انجام تحقیقات و بررسی شیوه و شگرد سرقت‌های انجام شده، متهم این پرونده‌ها را در حال تردد در یکی از خیابان‌های سطح حوزه استحفاظی شناسایی و سارق به محض مشاهده ماموران قصد متواری شدن را داشته که با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.
این مقام انتظامی از اعتراف متهم به ۴ فقره سرقت محتویات داخل خودرو خبر داد و اذعان داشت: سارق ۳۱ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
سرهنگ حافظی در پایان با اعلام اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی و با بکارگیری تمام امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.

دستگیری سارقان سابقه دار معابر در رشت
فرمانده انتظامی رشت گفت: سارقان سابقه‌دار معابر در این شهرستان دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ “محمود حافظی” به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در پی وقوع چند فقره سرقت از معابر در سطح شهرستان رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت بیان داشت: ماموران کلانتری ۲۲ با انجام تحقیقات و بررسی سرنخ‌های به دست آمده، ۲ متهم را در این پرونده‌ها شناسایی و با هماهنگی قضائی آنها را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به ۴ فقره سرقت از معابر اعتراف کردند افزود: سارقان ۲۹ و ۳۱ ساله ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.
سرهنگ حافظی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و با نصب اپلیکیشن آموزش همگانی پلیس در تلفن همراه خود از آموزش‌های لازم در بحث پیشگیری از سرقت و هشدارهای انتظامی استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه