صفحات جعلی بازهم قربانی گرفت

رئیس پلیس فتا استان گیلان نسبت به کلاهبرداری از طریق ارسال صفحات جعلی پرداخت در فضای مجازی هشدار داد و گفت: شهروندان متأسفانه علی‌رغم هشدارهای پلیسی بازهم مورد سودجویی کلاهبرداران سایبری قرار می گیرند.

صفحات جعلی بازهم قربانی گرفت

به گزارش ۸دی،سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: با توجه به افزایش بیماری کرونا در کشور بسیاری از شهروندان برای فروش کالا نو و دسته دوم خود از سایتهای نیازمندی مانند دیوار و شیپور استفاده کرده و کلاهبرداران با سوء استفاده از این موضوع با ارسال صفحات جعلی تمدید آگهی از آنان کلاهبرداری می‌‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سودجویان با طراحی و بارگزاری لینک های جعلی تمدید آگهی و موارد مشابه، کاربران را برای ورود به صفحات جعلی پرداخت برای کلاهبرداری سوق می‌دهند.

سرهنگ نقی مهر از شهروندان خواست: قبل از پرداخت وجه حتی مبالغی بسیار اندک از اصلی بودن درگاه پرداخت و نشانی اینترنتی آن مطمئن شوند تا در دام درگاه های جعلی قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه