امام جمعه موقت رشت:

با حمایت از تولید داخلی، تورم مهار و معضل بیکاری برطرف می شود

امام جمعه موقت رشت، گفت: با توجه به تاکیدات مضاعف رهبر انقلاب مبنی بربها دادن به حوزه تولید داخلی، مسئولان در همه بخش ها باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و موانع تولید را برداشته و زمینه ساز شکوفایی بخش تولید داخلی شوند.

با حمایت از تولید داخلی، تورم مهار و معضل بیکاری برطرف می شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام احمد طیبی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود : بیش از ۱۰ سال است که شعار سال رنگ و بوی اقتصادی دارد بویژه سه سال اخیر که تاکید موکد مقام معظم رهبری بر جهش در بخش تولید است زیرا به بیان ایشان اگر تولید داخلی داشته باشیم ، تورم مهار و معضل بیکاری برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد : با توجه به این تاکیدات مضاعف رهبر انقلاب مبنی بربها دادن به حوزه تولید داخلی، مسئولان در همه بخش ها باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرده و موانع تولید را برداشته و زمینه ساز شکوفایی بخش تولید داخلی شوند زیرا در سایه این تحول است که معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه تا حدی زیادی مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید قوانین دست و پاگیر در بخش تولید و اقتصاد اصلاح و بازنگری شود و زمینه رفع موانع مسیر این تحول شناسایی گردد که در این زمینه برخی دیدگاه های مسئولان هم باید اصلاح شود.

حجت الاسلام طیبی خاطرنشان کرد: همچنین باید مشکلات تولید کنندگان بیشتر انعکاس یابد تا مسئولان با این مشکلات بیشتر آنان و برایشان ملموس تر شود تا شاهد تحقق شعارهای اقتصادی در بخش تولید باشیم.

وی در بخشی دیگر از خطبه های امروز با اشاره به انتخابات شوارهای شهر و روستا  با بیان اینکه برخی از شوراها در حد و اندازه های خود نتوانسته اند موثر عمل کنند.

وی عنوان کرد : در بعضی از مناطق این شوراهای دارای مشکلات جدی است و به جای آنکه برای منطقه راهگشا باشند مساله ایجاد می کنند که باید هیات اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیت ها به توانمندی ها ، شایستگی ها و تعهد دینی و اخلاقی داوطلبان شوراها توجه جدی تری داشته باشند و مردم نیز در انتخابشان با آگاهی های بیشتر و هوشیار تر عمل کنند.

وی افزود: انتظار است که دست اندرکاران امر در بررسی صلاحیت ها به وظیفه خطیری که برعهده دارند، به خوبی عملنمایند و با توجه به صراحت قانون در این زمینه جدیت بیشتری را از خود نشان دهند.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به سالروز ۱۲ فروردین اشاره و تصریح کرد: ۱۲ فروردین یک روز بزرگ در تاریخ این ملت و کشور است که پس از صدر اسلام بی نظیر است و ملت ما با رای قاطع به جمهوری اسلامی ، این روز بزرگ را با رهبری امام راحل به سرانجام مطلوب و شایسته رساندند.

وی اظهار کرد: پس از صدر اسلام ما شاهد حکومت دینی نبودیم اما هم اینک با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، خداوند متعال به همت این ملت و بنیانگذار کبیر انقلاب حکومت دینی را نصیب این کشور نمود و ما باید قدردان این موهبت الهی باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه