رئیس پلیس راه استان گیلان خبر داد:

وقوع ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در محورهای روستایی گیلان

رئیس پلیس راه استان گیلان از افزایش حوادث جاده‌ای در محورهای روستایی و فرعی استان خبر داد و گفت: در طی این مدت تردد در محورهای فرعی استان با افزایش مواجه شده و به این دلیل ۶۰ درصد از حوادث جاده‌ای گیلان در این محورها رخ‌داده است.

وقوع ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای در محورهای روستایی گیلان

به گزارش ۸دی،جاور صفاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دور نخست سفرهای استانی در کشور به اتمام رسیده است، اظهار کرد: میزان ورود و خروج خودروها از محورهای مواصلاتی استان به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۹۳ درصدی مواجه بوده که این آمار نشان‌دهنده موج سنگین سفر به گیلان است.

وی از کاهش تردد در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و افزود: بر اساس آمار، تردد خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان به نسبت دور نخست سفرهای نوروزی با کاهش مواجه شده و وضعیت ترافیکی در محورهای ارتباطی استان گیلان روان است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با اذعان به اینکه بیشترین میزان حوادث جاده‌ای، در محورهای روستایی این استان رخ‌داده است، بیان کرد: در طی این مدت تردد در محورهای فرعی استان با افزایش مواجه شده و به این دلیل ۶۰ درصد از حوادث جاده‌ای گیلان در این محورها رخ‌داده است.

صفاری با درخواست از رانندگان در خصوص رعایت نکات راهنمایی رانندگی در محورهای فرعی گیلان تصریح کرد: محورهای روستایی و فرعی در گیلان یکی از مناطق پرخطر استان بوده و به همین منظور از تمامی رانندگان درخواست دارم تمامی نکات ایمنی را در این محورها رعایت کنند.

وی یکی از دلایل تصادفات در جاده‌های استان را انجام رفتارهای پرخطر دانست و گفت: انجام رفتارهای پرخطر، سبقت‌های غیرمجاز و سرعت بیش‌ازحد از مهم‌ترین دلایل تصادفات جاده‌ای در گیلان است، به این منظور با رانندگان متخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه