سردار عبداللهی در یادواره تلویزیونی شهید املاکی:

۸هزار شهید گیلانی دلیل حضور پیشتازانه در دوران دفاع مقدس است/ گیلان ظرفیت خوبی از انسان‌های انقلابی و ولایی دارد

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهدا و رزمندگان گیلانی ثابت می‌کنند که این استان ظرفیت خوبی از انسان‌های دلاور، شجاع، معتقد، متدین، انقلابی و ولایی دارد.

۸هزار شهید گیلانی دلیل حضور پیشتازانه در دوران دفاع مقدس است/ گیلان ظرفیت خوبی از انسان‌های انقلابی و ولایی دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار علی عبداللهی عصر امروز در یادواره تلویزیونی سردار شهید حسین املاکی با بیان اینکه جوانان بسیجی گیلان به دلیل کمبود امکانات در آن زمان، با وسایل شخصی خود به جبهه‌ها می‌رفتند گفت: هیچ عاملی مانع حضور جوانان این خطه در جبهه‌ها نشد.

وی با اشاره به نقش گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: گیلان رزمنده خیز بود و رزمندگان استان از همان ابتدای جنگ به جبهه‌ها رفتند و در سرتاسر جبهه حضور داشتند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گیلانی‌ها جبهه را به کمک سایر رزمندگان نگه داشتند افزود: ۸ هزار شهید گیلانی دلیل حضور پیشتازانه گیلانی ها در دوران دفاع مقدس است و حتی قبل از انقلاب نیز در برخورد با کسانی که قصد اخلال در نظام داشتند مبارزه کردند.

وی با اشاره به اینکه گیلان در ابتدای جنگ یگان رزم مستقل نداشت و چندین استان یک یگان تشکیل دادند خاطرنشان کرد: رزمندگان گیلانی از جمله شهید املاکی در اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا حضور موثر داشتند.

سردار عبداللهی با بیان اینکه اطلاعات عملیات حوزه حساسی بود و کسی که در این عرصه خدمت می‌کند باید فرمانده باشد و نسبت به دشمن شناخت داشته باشد بیان کرد: حساسیت کار این افراد به حدی بود که در موفقیت یا شکست یک عملیات موثر بود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید املاکی یکی از افراد موثر اطلاعات عملیات لشکر ۲۵ کربلا بود گفت: شهید املاکی در زمان شهادت ۲۷ سال داشت اما پر از تجربه جنگی بود و از نظر تجربه و شناخت دشمن مهارت داشت که در موفقیت لشکر قدس نقش بسزایی داشت.

وی اضافه کرد: شهدا و رزمندگان گیلانی ثابت می‌کنند که این استان ظرفیت خوبی از انسان‌های دلاور، شجاع، معتقد، متدین، انقلابی و ولایی دارد.

شهید املاکی طراح عملیات بسیار خوبی بود

سردار عبداللهی با بیان اینکه شهید املاکی طراح عملیات بسیار خوبی بود و از تاکتیک‌های مختلفی آگاهی داشت عنوان کرد: این شهید علاوه بر آگاهی از توانمندی جبهه خودی، دشمن را به خوبی می‌شناخت که این عامل خود علت پیروزی در جنگ است.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید املاکی بسیار صبور، قانع، ساده زیست و صرفه جو بود اظهار کرد: یک فرمانده مسلمان جنگی و سپاهی باید دارای چنین خصوصیاتی باشد و شهید املاکی فرماندهان زیادی همانند خود را تربیت کرد.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان زیادی در گیلان هستند که می‌توانند مانند شهید املاکی در جامعه تاثیرگذار باشند گفت: امروزه شهید املاکی کم نداریم اما جبهه‌ها فرق کرده و در جبهه علمی و مقابله با کرونا هستیم و شهید املاکی‌های امروز در این جبهه‌ها فعال هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه