آتش‌سوزی ۶ هزار مترمربع از عرصه‌های جنگلی گیلان بر اثر وزش باد

“امیر مرادی”، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: شدت وزش باد سبب شد تا شاهد آتش‌سوزی در ۶ هزار متر مربع از عرصه‌های جنگلی گیلان باشیم، تمام اعضای مدیریت بحران در سطح شهرستان‌های استان گیلان در آماده باش هستند تا در صورت وقوع حریق در کوتاه‌ترین مدت آتش را مهار کنند.

آتش‌سوزی ۶ هزار مترمربع از عرصه‌های جنگلی گیلان بر اثر وزش باد

به گزارش ۸دی، “امیر مرادی”، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی گیلان مبنی بر وزش شدید باد در مناطق کوهستانی و دامنه و برخی مناطق جلگه‌ای استان گیلان طی دیروز و امروز، اظهار کرد: هشدارهای لازم در زمینه عدم روشن کردن آتش در مناطق طبیعی و عرصه‌های جنگلی استان گیلان داده شده بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته به دلیل شدت وزش باد شاهد آتش‌سوزی در ۶ هزار متر مربع از عرصه‌های جنگلی گیلان بودیم، گفت: آتش‌سوزی‌ها به صورت لکه و در سطح کف جنگل‌ها و برگ‌های ریخته شده و یا درختان افتاده بود که در همان ساعات ابتدایی با حضور به موقع نیروهای مناطق طبیعی، آتش‌نشانی و نیروهای امدادی و مردمی مهار و خاموش شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه افزود: آتش‌سوزی‌ها در مناطق کیاباد تخت، دیلم‎‌ده شهر بیجار و قلعه‌کول شهرستان رودبار، منطقه سراوان شهرستان رشت و منطقه پانسی (روستای تیکسر) اطاقور شهرستان لنگرود رخ داده است.

“مرادی” تصریح کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر ادامه این شرایط جوی تا امروز، تمام اعضای مدیریت بحران در سطح شهرستان‌های استان گیلان در آماده باش هستند تا در صورت وقوع حریق در کوتاه‌ترین مدت آتش را مهار کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه