رئیس اداره بهزیستی بندر آستارا خبر داد:

پرداخت بیش از۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی آستارا

رئیس اداره بهزیستی بندر آستارا گفت: امسال سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی شهرستان آستارا پرداخت شد.

پرداخت بیش از۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی آستارا
به گزارش ۸دی،«فریبرز خورشیدی» امروز اظهارکرد: در سال جاری برای اشتغال مددجویان واحدهای توانبخشی، اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و بهبود یافته گان ترک اعتیاد سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اشتغال بعد از درمان معتادان یکی از عوامل مهم جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به اعتیاد است، افزود: امسال همچنین به ۳۱ معتاد بهبود یافته دارای مدرک مهارتی تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی بندر آستارا با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته دارای مدرک مهارتی در زمینه های سیم کشی ساختمان، برق کاری، لوله کشی، تعمیرات اتومبیل، درب و پنجره سازی و مرغ فروشی پرداخت شد، تصریح کرد: در قالب این طرح به افراد دارای گواهی فنی و حرفه ای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان و به افراد دارای پروانه کسب ۵۰ میلیون تومان پرداخت شد.

خورشیدی میزان تسهیلات اعطایی به معتادان بهبود یافته را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با سود چهار درصد معتادان بهبود یافته پرداخت شد.

رئیس اداره بهزیستی بندر آستارا تصریح کرد: معتادان بهبود یافته برای دریافت تسهیلات به بانک های تجارت، ملت، ملی و صادرات معرفی شده بودند و ۵۰ نفر دیگر نیز برای دریافت تسهیلات پشت نوبت هستند.

وی افزود: معتادان بهبود یافته پس از دریافت گواهی پاکی از مرکز ترک اعتیاد و مدرک مهارتی از فنی و حرفه ای از سوی اداره بهزیستی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

خورشیدی با اشاره به فعالیت چهار مرکز ترک اعتیاد در شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: سه مرکز ترک اعتیاد به صورت اقامتگاهی  و یک مرکز نیز به صورت سرپایی در بندر آستارا فعالیت دارند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه