سعودی‌ها “صدام” جدید را در قالب دختر وی “رغد” می‌جویند

تاریخ خود را تکرار می‌کند و هر بار با اسم و عنوانی تازه، اما هدفی واحد نمودار می‌شود و این هدف، لطمه زدن به حیثیت ملت و برهم زدن ثبات و امنیت عراق است، دیروز “صدام” و آمریکا بودند و امروز عربستان صدام جدید را در قالب دختر وی “رغد” می‌جوید تا همان سناریوی تکراری را در عراق و منطقه دنبال کند.

سعودی‌ها “صدام” جدید را در قالب دختر وی “رغد” می‌جویند

به گزارش ۸دی،  ۳۰سال قبل آمریکا فاجعه «پناهگاه العامریه» را در تکمیل جنایات فجیع صدام، با خونسردی کامل مرتکب شد؛ صدام فجیع‌ترین جنایات و جرایم را در حق ملت عراق مرتکب می‌شد و آنها را درگیر جنگ‌های بیهوده می‌کرد و آمریکا در همان راستا، اقدام به مجازات ملت عراق و محاصره آنها و ایجاد قحطی و گرسنگی و قتل عام و تخریب زیرساخت‌های آنها می‌کرد.

ملت عراق هر سال، یاد و خاطره آن جنایت هولناک را با عنوان «روز سیاه» زنده می‌کنند؛ شبی که دو فروند جنگنده آمریکایی در ۱۳ فوریه ۱۹۹۰ – ۱۹۹۱ ساعت چهار و نیم صبح – در ادامه عملیات توفان صحرا – به پناهگاهی در محله العامریه در مرکز بغداد حمله کردند و شمار زیادی کودک وزن و سالخورده را به خاک و خون کشیدند.

آمریکایی‌ها در این حمله از دو بمب هوشمند – که برای حمله به پناهگاه‌های بتنی شماره ۲۵ طراحی شده بودند – استفاده کردند. بمب اول سقف پناهگاه را شکافت و بمب دوم به داخل پناهگاه نفوذ کرد و ۴۰۸ نفر از ۲۶۱ زن و ۵۲ کودک را به خاک و خون کشید. کوچک‌ترین قربانی این فاجعه فقط ۷ روز سن داشت. ۲۶ نفر از اتباع دیگر کشورهای عربی در میان قربانیان بودند.

آمریکایی‌ها در آن زمان ادعا کردند که فرماندهان نظامی عراق از طبقه زیرین این پناهگاه به عنوان مرکز اداره عملیات استفاده می‌کنند در حالی ‌که مقامات این کشور این ادعاها را تکذیب کردند و در نهایت این حمله به قیمت جان صدها انسان بی‌دفاع تمام شد.

از ۳۰ سال پیش تا به امروز آمریکا پیوسته به حمله علیه ملت عراق ادامه می‌دهد و برای حمله به ثبات و بر هم زدن امنیت آن نقشه می‌کشد و به بهانه‌هایی دروغین و بعد از حمله رژیم صدام به کویت در سال ۱۹۹۱، آمریکا عراق را بمباران و زیرساخت‌های آن را نابود کرد، سپس در سال ۲۰۰۳ به این بهانه که رژیم صدام سلاح هسته‌ای دارد، به عراق لشکرکشی کرد و در ادامه توطئه‌ها علیه این کشور، گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد و این گروه تکفیری ده‌ها هزار عراقی را به قتل رساند و زیرساخت‌ها و حتی تمدن اصیل عراق را نابود کرد.

امروز، به رغم اینکه رژیم سعودی مدیون ملت عراق و نه آمریکا است چرا که ملت عراق سعودی‌ها را از شر رژیم ملعون صدام نجات دادند و بعید نبود که در صورت بقای صدام، سعودی‌ها هم دچار سرنوشت کویتی‌ها شوند، ولی عراقی‌ها فراموش نکرده‌اند سلسله توطئه‌ها و نقشه‌هایی که بعد از رژیم صدام علیه این کشور تدبیر شده از حمایت و پشتیبانی گروه تررویستی داعش و تروریست‌های سعودی گرفته تا تلاش برای ناامن و بی‌ثبات کردن عراق به‌ویزه بعد از تظاهراتی که کل این کشور را فرا گرفته است.

هر چند رژیم سعودی طی سال‌های اخیر تلاش کرده که در قامت حامی ملت عراق خود را نشان دهد ولی رسانه‌های سعودی از جمله «العربیه» با دعوت از “رغد” دختر صدام ملعون، به ملت عراق شناخت چهره و ماهیت واقعی این رژیم پادشاهی را آسان کرده‌اند.

تلویزیون العربیه با دعوت از رغد، این پیام را به ملت عراق منتقل کرد که حکومت سعودی قبل از آنکه دشمن صدام و یا دولت‌های مردمی در عراق باشد دشمن عراقِ مستقل و آزاد است و اینک خصومت و دشمنی‌اش با عراق و ملت عراق آشکارتر شده است.

لب کلام آنکه همانطور که آمریکا صدام ملعون را برای هدف قرار دادن عراق و ملت عراق به خدمت گرفت حکومت سعودی نیز از رغد صدام به همین هدف استقبال کرده تا ضمن فتنه‌افروزی در عراق، سیاست‌های خبیثانه‌اش را علیه ملت عراق پیش ببرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه