رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم ۲۲بهمن:

انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت پیامبر، غدیر و عاشورا دارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم ۲۲ بهمن رشت با اشاره به ۸ هزار شهید استان گیلان گفت: انقلاب ما ریشه در بعثت پیامبر(ص)، غدیر و عاشورا دارد و با دادن خون شهدا بر دشمن پیروز شد.

انقلاب اسلامی ایران ریشه در بعثت پیامبر، غدیر و عاشورا دارد

به گزارش ۸دی، آیت‌الله‌ سید هاشم‌ حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم ۲۲ بهمن رشت اظهار کرد: استقامت شما اجازه نمی‌دهد که دشمن حضور شما در صحنه ۲۲ بهمن را خالی ببیند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند به حضرت موسی می‌فرماید که مردمی که در ظلمت و تاریکی و منجلاب هستند را نجات بده و ایام الله و ۲۲ بهمن ها را به یاد مردم بینداز تا این کارنامه درخشان را هرگز فراموش نکنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام اهداف تربیتی و انسانی که از ناحیه قرآن و انبیای الهی منتشر شده یک جمله برجسته دارد افزود: آن جمله برجسته این است که باید مردم را از ظلمت و تاریکی به سمت نور هدایت کنند.

آیت‌الله بوشهری ادامه داد: اگر چه کتب آسمانی نقش هدایتگری دارد اما قانون هر چقدر مترقی باشد به تنهایی نمی‌تواند سعادت را تضمین کند بلکه باید رهبری مقتدر، تحولی بنیادین در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه حضرت موسی مردم زمان خود را از ظلمت کفر به ایمان دعوت کرد بیان داشت: از ظلمت ستم و بی عدالتی به عدالت فراخواند و آنها را از گناه به سمت پاکی آورد و این نقش یک رهبر است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قانون مترقی و رهبر مقتدر، آگاه، بصیر و بیدار دو عامل هدایت جامعه هستند.

آیت‌الله بوشهری با بیان اینکه انسان‌ها در اوج پیروزی خوشحال هستند اما ممکن است کم کم دچار غفلت شوند گفت: خدا به پیامبرش دستور می‌دهد برای آنکه مردم به غفلت دچار نشوند آنها را به ایام الله تذکر دهد.

وی با اشاره به علت نامگذاری برخی روزها به ایام الله تصریح کرد: روزهایی مانند ۲۲ و ۱۲ بهمن روزهای خدایی است که خدای متعال منت بر سر مردم می‌گذارد و آنها را هدایت می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی افراد در سختی احساس شکست و ناامیدی می‌کنند و یا در پیروزی دچار غرور و مستی می‌شوند عنوان کرد: انسان‌های صبور و شکور مثل کوه استوار هستند و مشکلات را به جان می‌خرند و به خاطر گرانی ایام الله را فراموش نمی‌کنند چون آرمان بالایی دارند.

آیت‌الله بوشهری با اشاره به ۸ هزار شهید استان گیلان اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در بعثت پیامبر(ص)، غدیر و عاشورا دارد و با دادن خون شهدا بر دشمن پیروز شد.

وی با بیان اینکه پیشوای انقلاب اسلامی ما یک مرجع تقلید، فرد کمال یافته، عارف و سالک الی الله بود افزود: امتیاز سوم انقلاب ما این است زمانی پیروز شد که جهان دوقطبی بود و معتقد بودند دین افیون ملت‌ها است و جایی برای اخلاق نیست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انقلاب ما نه تنها وابسته به شرق و غرب نبود بلکه حکومت جدیدی به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی پدید آورد.

آیت‌الله بوشهری تاکید کرد: موانع بر سر راه انقلاب به همت رهبری فرزانه و مردم برداشته می‌شود و ویژگی مردم اتقلابی ایران این است که ضعف و سستی از خود نشان نمی‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه