حشمت الله قنبری در رشت:

میزان مشکلات جامعه نشان دهنده مقدار فاصله ما از سبک زندگی اسلامی است/بی عقل ترین موجود عالم کسی است که از دشمن انتظار خیر دارد

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه از نوع مسلمانی خود باید توبه کنیم، گفت: ما تنها مسلمان هستیم اما سبک زندگی اسلامی نداریم، در سبک زندگی اسلامی غرولندهای از جنس جاهلیت بین همسران وجود ندارد، اقتصاد و سیاست مردم آباد است، در واقع مشکلات موجود در بخش های مختلف زندگی و جامعه نشان دهنده میزان فاصله از سبک زندگی اسلامی است.

میزان مشکلات جامعه نشان دهنده مقدار فاصله ما از سبک زندگی اسلامی است/بی عقل ترین موجود عالم کسی است که از دشمن انتظار خیر دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، “حشمت الله قنبری” استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در مسجد امام رضا(ع) رشت با موضوع گذری بر سبک زندگی فاطمی(س)، با بیان اینکه از مجموعه آیات و روایاتی که در اختیار ماست، بانوی بانوان عالمان یک طلوع بی غروب استثنایی دارد اظهار کرد: از روزی که حضرت بانو این عالم را به نور وجود خود حیات و عزت بخشید در عصر رسالت تا به امروز ایشان مثل یک سیر اعظم غیرقابل کاووش در زندگی اولاد آدم جریان دارد، نه دوست از حقیقت وجود ایشان اطلاع و آگاهی دارد و نه دشمن نسبت به وجود مبارک او فهم و درک دارد.

قنبری با بیان اینکه پیغمبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین نظام الگوی جامع برای زندگی کردن هستند، گفت: هیچ بخشی از زندگی انسان وجود ندارد که پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) برای آن الگوی عملی و رفتاری نگذاشته باشند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به این مطلب که سبک زندگی اسلامی در زندگی مردم وجود ندارد، افزود: ما تنها مسلمان هستیم اما سبک زندگی اسلامی نداریم، در سبک زندگی اسلامی غرولندهای از جنس جاهلیت بین همسران وجود ندارد، اقتصاد و سیاست مردم آباد است، در واقع مشکلات موجود در بخش های مختلف زندگی و جامعه نشان دهنده میزان فاصله از سبک زندگی اسلامی است.

لزوم هم کفو بودن زوجین

وی با بیان اینکه هم کفو بودن در بین زوجین علاوه بر مسائل اقتصادی، معیشت و…باید در مسائل فرهنگی و درک و اعتقادات دینی وجود داشته باشد افزود: در تمام عالم تنها یک زوج، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هم کفو هم هستند، زهرای مرضیه(س) هم کفو علی(ع) و هم تراز پیغمبر (ص) است، حضرت خدیجه شخصیتی والا بود اما هم کفو پیغمبر نبود و تنها همسر پیامبر بود.

بی عقل ترین موجود عالم کسی است که از دشمن انتظار خیر دارد

 

قنبری با اشاره به روز عاشورا بیان کرد: نر بودن با مرد بودن فرق دارد، در روز عاشورا در کنار حضرت زین العابدین تنها یک مرد وجود داشت و آن حضرت زینب(س) بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بی عقل ترین موجود عالم کسی است که از دشمن انتظار خیر داشته باشد، اضافه کرد: حتی برای عمل صالح هم حکمت آن را باید سنجید و بعد آن را انجام داد.

باید از نوع مسلمانی خود توبه کنیم

وی با تاکید بر اینکه از نوع مسلمانی خود می بایست توبه کنیم گفت: باید راهبردهای خود را از زندگی اهل بیت (ع) دریافت کنیم، رفتار همسران و خانواده اگر در سایه سیره اهل بیت (ع) باشد، بهشت همین جااست و بهشت برین در ادامه این بهشت خواهد بود.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: معماری تکامل اجتماعی کار دولت ها است که هیچکدام آن را انجام نمی دهند، اما هرجا که از مصالح انقلاب در بخش های اقتصادی، خانوادگی، فرهنگی، سیاسی و…فاصله گرفتیم خودمان آسیب دیدیم.

لزوم الگوبرداری زندگی مؤمنانه از خانه اهل بیت(ع)

قنبری خاطرنشان کرد: باید از خانه اهل بیت برای زندگی خود الگوبرداری کنیم، در غیر از خانه اهل بیت(ع) هیچ زندگی مومنانه ای وجود ندارد هرجا خواستیم مثل دیگران شویم راه رفتن عادی خودمان هم فراموش کردیم، باید به الگوی اصلی خود باز گردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه