فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

عزم جدی پلیس برای برخورد با گروه‌های گردشگری فاقد مجوز/ اعمال قانون ۱۹۸ راننده متخلف در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه برخورد با گروه‌های گردشگری فاقد مجوز در دستورکار پلیس قرار دارد، گفت: با توجه به تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی تورهای گردشگری غیرمجاز، روز گذشته از ورود ۴ گروه گردشگری فاقد مجوز جلوگیری و ضمن دستگیری۶ هنجارشکن، ۱۹۸ راننده متخلف اعمال قانون و ۱۲۷ نفر از افراد هنجارشکن نیز مورد تذکر و ارشاد پلیس قرار گرفتند.

عزم جدی پلیس برای برخورد با گروه‌های گردشگری فاقد مجوز/ اعمال قانون ۱۹۸ راننده متخلف در گیلان

به گزارش ۸دی،سردار “عزیزاله ملکی”  با بیان اینکه امنیت زیربنایی‌ترین اصل توسعه گردشگری به شمار می‌رود و ثبات امنیت ملی در هر کشور را می‌توان با توسعه گردشگری در آن کشور قیاس کرد اظهار داشت: توسعه و امنیت مکمل یکدیگر هستند.
وی با تصریح بر اینکه در کنار اثرات مثبت گردشگری، نباید تهدیدها ناشی از این صنعت را نادیده گرفت اذعان داشت: باید توجه داشت که صنعت گردشگری در صورت عدم وجود یک برنامه‌ریزی مناسب و عدم شناخت ظرفیت‌های فرهنگی – اجتماعی، می‌تواند خسارت‌هایی را برای جامعه میزبان به همراه داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف پلیس برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در گیلان بیان داشت: شب گذشته طرح مقابله با خودروهای هنجارشکن به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان رشت اجرا و ۱۲۷ نفر از افراد هنجارشکن مورد تذکر و ارشاد پلیس قرار گرفتند.
این مقام ارشد انتظامی در تشریح طرح مقابله با رانندگان هنجارشکن و دور دور خودروها تصریح کرد: توقیف ۵ دستگاه خودرو و ۶ نفر از افراد هنجارشکن و ۱۹۸ مورد اعمال قانون پلیس راهنمایی و رانندگی از دیگر نتایج اجرای این طرح در شهرستان رشت بوده‌ است.
سردار ملکی با تاکید بر اینکه برخورد با گروه‌های گردشگری فاقد مجوز نیز در دستور کار پلیس قرار دارد گفت: روز گذشته از ورود ۴ گروه گردشگری فاقد مجوز در قالب یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی بوس و ۵ دستگاه خودروی آفرودی به استان جلوگیری شد.
فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه اقتدار توام با رافت و مهربانی در دستورکار پلیس است خاطرنشان کرد: برخورد با هنجارشکنان علاوه بر اقدامات سلبی از طریق فعالیت‌های ایجابی متنوعی همچون ارسال پیامک‌های آموزشی به مسافران، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی به چندین زبان و آموزش از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی جهت آگاه‌سازی گردشگران از خطرات احتمالی در طول سال با قدرت ادامه دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه