هشت دی گزارش می دهد:

مردمی بودن؛ مهم ترین شاخصه بسیج/ سازماندهی ۲ هزار گروه‌ جهادی در عرصه محرومیت زدایی و خدمات رسانی در گیلان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسدار آرمان‌های والای انقلاب است و پاسداران لباس جهاد فی‌سبیل‌الله و دفاع از آرمان‌های اسلام را پوشیده‌اند و بر اساس آیات و روایات، بهشت برای کسانی است که لباس جهاد بر تن کردند و خداوند متعال در بهشت جایگاهی برای مجاهدان قرار داده است.

مردمی بودن؛ مهم ترین شاخصه بسیج/ سازماندهی ۲ هزار گروه‌ جهادی در عرصه محرومیت زدایی و خدمات رسانی در گیلان

به گزارش ۸دی، سپاه و بسیج به‌عنوان مردمی‌ترین نهاد شکل گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با حجم عظیمی از تنوع کارکردها هستند که در طول این ۴دهه از انقلاب اسلامی در کارآمدی این نظام نقش به‌سزایی را ایفا کردند.

 فرهنگ بسیجی فرهنگی است که به باورهای ذاتی افرادی اشاره می‌کند که برای انجام مأموریت‌های بزرگ دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی همواره آمادگی‌های خود را حفظ و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

این جمله امام خمینی (ره) که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» برای تعارف یا افزایش روحیه پرسنل سپاه نبوده بلکه فرمایشی مسئولیت آور، نه برای آن زمان بلکه برای همه دوران‌ها است.

سپاه قدس گیلان به فرماندهی سردار محمد عبدالله پور همانند سایر استان ها همواره در حال خدمت رسانی در همه عرصه ها است که این خدمت رسانی با شیوع ویروس کرونا سمت و سوی دیگری گرفت.

ساماندهی مناسب بسیجیان، کادر درمانی و بهداشتی جهت اجرای مثمر ثمر طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، طرح غربالگری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خدمات‌رسانی بسیجیان و پاسداران در بیمارستان‌های رازی، رسول اکرم (ص) و قائم (عج) و همکاری در اجرای غسل، کفن و تدفین اموات کرونایی از جمله اقدامات نیرو‌های بسیجی در دوران کرونا است.

بعد از ادغام سازمان جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی در تاریخ ۱۷ اردبهشت ۱۳۷۹، رهبرانقلاب خلأیی را احساس کرده و دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند تا که امروز این ساختار در سازمان بسیج یک درخت تنومند و پر ثمر برای مردم است که در همه عرصه‌ها اعم از کارهای جهادی، ساخت منازل محرومین، کرونا و … فعال هستند.

مهم ترین شاخصه بسیج مردمی بودن است

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان مهم ترین شاخصه بسیج را مردمی بودن دانست و اظهار کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه بر این موضوع تاکید داشته و دارند و همه مردم هم بر این باورند و همین را هم می‌بینند.

ابراهیمی با بیان اینکه بارز ترین وجه مردمی بسیج در ایام کرونا در قالب گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت مشاهده کردیم افزود: همه بسیجیان برای گذر از روزهای سخت و بحرانی پای کار آمدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مردم توانستند بالغ به ۷هزار مکان عمومی و مذهبی را با توان خود در چندین مرحله گندزدایی کنند گفت: ۱۲ هزار نقطه از معابر عمومی و خیابان های پرتردد، ساماندهی ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی با کمک خیرین و ساماندهی بسیج سازندگی و گروه های جهادی تقدیم مردم نیازمند شد.

وی با اشاره به تولید و توزیع ۳۵۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی، چاپ ۱۵۰ هزار بروشور آموزشی و ایجاد بالغ بر ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک افزود: کارگاه شخصی خود را تغییر وضعیت داده و به کارگاه ماسک تبدیل می‌کردند که توانستیم حدود ۲ میلیون ماسک را در روزهایی که با بحران جدی ‌کمبود ماسک مواجه بودیم تولید کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پس از چند ماه ابتدایی ورود ویروس کرونا به گیلان، کارگاه ها کار خود را کاهش دادند و ادامه مسیر با ماسک های صنعتی پیش رفت اذعان کرد: با ورود بسیج و بسیج سازندگی و مردم در تولید ماسک شاهد این هستیم که با همه تورمی که در اکثر اجناس وجود داشت ماسک ارزان شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از طریق مردم ۲۹۲هزار بسته معیشتی تهیه‌ و به مردم نیازمند اهدا شد گفت: هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به تعداد حدود ۱۴ هزار نفر فعال بودند و هستند و در این راستا از منابع مردم، خیرین و ظرفیت مردم همیشه در صحنه نزدیک به ۹۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی جمع آوری شده و در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این موضوعات نماد کامل یک نهاد مردمی است ابراز کرد: مردم به این نهاد اطمینان و ایمان دارند، پول و ظرفیت خود را در این نهاد قرار می‌دهند و این نهاد هم به طور کامل ظرفیت مردم را افزایش می‌دهد و تقدیم نیازمندان جامعه می‌کند.

ابراهیمی بسیج را بزرگترین و محبوبترین نهاد مردمی در کشور خواند و ادامه داد: نهال بسیج الگوی بسیار خوبی است که توسط امام خمینی (ره) ساخته شده که با رهنمود های مقام معظم رهبری روز بعد روز تنومند تر می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تاکید کرد: بابت حضور این نهاد مردمی است که خیلی از دشمنان چشم طمع از این خاک برداشته اند و می‌دانند که با حضور این نهاد و بسیجیان نمی‌توانند از هیچ روشی به این مملکت و مردم آسیب برسانند، آخرین تیر آنان هم تحریم همه جانبه بوده که با استقامت مردم و شهامت بسیجیان این تیر به هدف نخورد.

وی با بیان اینکه استکبار در مقابل این همه مقاومت و ازخودگذشتگی مردم زانو زده است گفت: بسیج سازندگی نیز در سطح کشور سازمان یافته عمل میکند و در سطح استان هم این سازمان را در اکثر حوزه های گروه های جهادی انجام دادیم.

ثبت و سازماندهی ۲ هزار گروه‌ جهادی

ابراهیمی با اشاره به ثبت و سازماندهی ۲ هزار گروه‌ جهادی، افزود: این گروه های جهادی در همه عرصه ها به فراخور نیاز اعم از مشکلات طبیعی، ساخت منازل محرومین، کرونا، موضوعات اقتصادی، جنگ یا تحریم وجود دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه بسیجیان جهادی همیشه بار خود را به‌دوش دارند و هر لحظه این کوله برای هرکاری تغییر می‌کند تصریح کرد: گروه های جهادی در روزهای کرونایی، ساخت منازل برای محرومین و در بحران ها خوش درخشیدند.

وی تاکید کرد: در همه عرصه ها آماده ایم و بدون هیچ تعارفی با هیچ کس چه دشمن خارجی چه فریب خورده داخلی نداریم، هرجا برای مردم آسیبی متصور شود بسیج سازندگی و گروه های جهادی کاملا در مقابل آن جان خود را تقدیم این نظام، کشور، مملکت و رهبر خود می‌کنند.

سپاه قدس گیلان از تمام ظرفیت های خود به نحو احسن استفاده می‌کند

سرهنگ امین یادگاری در گفت و گو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه مردمی بودن سپاه و بسیج، نهفته در شکل گیری خود این دو نهاد است اظهار کرد: شکل گیری حمایت مردمی بسیج و اقدامات آن در زمینه‌ های مختلف مردم یاری، که محرومیت زدایی، کمک مومنانه و تأمین امنیت به همان اوایل انقلاب برمیگردد.

یادگاری با اشاره به اینکه بسیج، از همان ابتدا در حالیکه خیلی از نهادهای انقلاب هنوز شکل نگرفته بود با نگاه مردمی نقش گرفت افزود: این دو نهاد توانستند خود را در بین مردم پیدا کنند و به آن‌ها اطمینان شد و با توجه به خلوصی که داشتند این اطمینان مداوم نشر و گسترش پیدا کرد.

با بیان اینکه در عملکرد در هیچ جایی نمیتوان نمره ۱۰۰ درصد بدهیم ادامه داد: هرچقدر هم در همه حال عالی عمل کنیم بازهم جای رشد وجود دار اما سپاه قدس گیلان تا جایی که در بضاعتش بود تلاش کرد از تمام ظرفیت های خود به نحو احسن استفاده کند و در همه زمینه‌ها با ورود به موضوع از تمام ظرفیت هست سپاه، بسیج، لشکر عملیاتی و گردان های امام حسین به نحو احسن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما هیچ وقت راضی به وضع موجود نیستیم و همیشه امکان تلاش بیشتر وجود دارد تا بتوانیم انتظارات رهبری از سپاه و بسیج را برآورده کنیم.

به گزارش هشت دی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسدار آرمان‌های والای انقلاب است و پاسداران لباس جهاد فی‌سبیل‌الله و دفاع از آرمان‌های اسلام را پوشیده‌اند و بر اساس آیات و روایات، بهشت برای کسانی است که لباس جهاد بر تن کردند و خداوند متعال در بهشت جایگاهی برای مجاهدان قرار داده است.

سپاه پاسداران با خلوص نیت، تلاش و کوشش، اقدامات فراوانی را در راستای پاسداری از آرمانهای والای انقلاب اسلامی انجام داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه