تقدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از همراهی سپاه در مقابله با کرونا/ سالاری: در طرح شهید سلیمانی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح استان غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: سپاه قدس گیلان در ایام شیوع کرونا پا به پای دانشگاه فعالیت کرد و در میدان حضور داشت.

تقدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از همراهی سپاه در مقابله با کرونا/ سالاری: در طرح شهید سلیمانی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح استان غربالگری شدند

به گزارش خبرنگار هشت دی، ارسلان سالاری ظهر امروز در همایش تجلیل از کادر درمان با بیان اینکه ۴ هزار پرستار و ۳ هزار و ۵۰۰ بهورز و ۳ هزار پزشک در ایام کرونا در گیلان فعالیت داشتند گفت: بسیاری از این افراد به دلیل شرایط بستری شدند و بسیاری نیز در حین خدمت به شهادت رسیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سپاه استان در اجرای طرح‌هایی مانند شهید سلیمانی در کنار ما حضور داشت، بیان کرد: سپاه قدس گیلان در ایام کرونا پا به پای دانشگاه فعالیت کرد و در میدان حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی باِلغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح استان غربالگری شدند افزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۹۶۶ نفر قرنطینه خانگی شدند و ۲ هزار و ۵۹۷ نفر افراد نیازمند در سطح استان نیز حمایت‌های مالی دریافت کردند.

سالاری با بیان اینکه برای ۲۵ هزار نفر تست رپید کرونا انجام شد خاطرنشان کرد: هزار و ۵۰۰ سالمند و هزار و ۳۰۰ نفر افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۷۴ هزار بازدید نیز در طرح شهید سلیمانی انجام شد که در نهایت به کاهش تعداد بیماران انجامید.

وی درباره اقدامات دانشگاه طی این مدت گفت: دانشگاه بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال بدهی و تعویق کارانه پزشکان و پرسنل و کمبود امکانات اولیه و پیشرفته در تمام مراکز درمانی داشت و دارد اما با پیگیری مسئولان توانستیم مبلغ بدهکاری را به کمتر از ۳۰۰ میلیارد برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بالغ بر ۲۰ پروژه علوم پزشکی را به پیشرفت ۸۰ درصدی رساندیم و شاهد راه‌اندازی مراکز درمانی و بخش‌های اورژانس بودیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم پروژه‌های عمرانی دیگر را نیز افتتاح کنیم.

همه شهرستان‌های گیلان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شوند

وی با تاکید بر اینکه تلاش داریم تا چند ماه آینده، همه شهرستان‌های گیلان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شوند تصریح کرد: در صدد آن هستیم تا چند ماه دیگر دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان پورسینای رشت راه اندازی شود.

به گزارش هشت دی، در پایان این مراسم، از فرمانده سپاه ناحیه املش، مدیر بهداشت شهرستان تالش، و جمعی از خانواده شهدای سلامت و تعدادی کادر درمان استان گیلان تقدیر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه