اتباع ایرانی از سفر به میانمار خودداری کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه به هموطنان ایرانی توصیه کرد که از سفر به میانمار تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی در این کشور خودداری کنند.

اتباع ایرانی از سفر به میانمار خودداری کنند
به گزارش ۸دی،«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب  در پی تحولات اخیر در میانمار در خصوص آخرین وضعیت ایرانیان مقیم اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند که به عنوان آکردیته در میانمار تعیین شده است، در دوره کرونا با معدود شهروندان ایرانی در این کشور در تماس بوده و به خروج آنها از میانمار کمک کرده است.

وی افزود: آخرین شهروند باقیمانده، یک خانم ایرانی است که سفارت در تلاش است ضمن کسب اطمینان از سلامت و امنیت ایشان، کمک لازم برای خروج ایشان از میانمار انجام بدهد.

* اگر شهروند ایرانی در میانمار حضور دارد در اسرع وقت وضعیت خود را به سفارت ایران در تایلند اطلاع دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفر به این کشور تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی، به سایر شهروندان ایرانی که احیانا در این کشور هستند اکیدا توصیه کرد در اسرع وقت وضعیت و درخواست‌های احتمالی خود را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند اطلاع دهند تا کمک لازم انجام شود.

در فضای مجازی خبری منتشر شد یک خانم توریست ایرانی که به خاطر کرونا نتوانسته از این میانمار خارج شود، در حال حاضر در میانمار حضور دارد و با وقوع کودتا در این کشور نگران وضعیت خود می‌باشد.

سعید خطیب‌زاده همچنین امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره کودتای نظامی در میانمار نیز گفت: نیمه‌های شب دیشب این اتفاق افتاده و سفارت مستقر نداریم و تمامی مجاری ارتباطی و اطلاعاتی مسدود است و اطلاعات ما اندک است. امیدواریم تحولاتی که از دورادور شاهدیم منجر به وضعیت حقوق اقلیت‌ها و مسلمانان نشود. قرن ۲۱ قرن جا به جایی قدرت از این دست نمی‌تواند باشد. باید از نزدیک ببینم تحولات به چه سمت می‌رود و الان درباره اظهارنظر دقیق‌تر در این خصوص زود است.

گفتنی است پس از بازداشت شماری از رهبران حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی در میانمار، ارتش این کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حکومت نظامی گفت که قدرت را به دست گرفته است.

 ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام کرد که قدرت برای مدت یک سال به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه