آماده‌باش ستاد مدیریت بحران تالش برای روزهای برفی

فرماندار تالش با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف، از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خواست، نیروهای انسانی و امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده‌باش درآورند و مردم نیز هشدارهای جوی را جدی بگیرند.

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران تالش برای روزهای برفی

به گزارش ۸دی، محمد حسین شاه کوئی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تالش از شهرداران خواست در صورت بارش برف، به برفروبی معابر اصلی شهری و در صورت نیاز به برفروبی معابر حومه شهرها و راه های روستایی اقدام کنند.

وی از شرکت نفت تالش خواست به تامین سوخت نقاط شهری، روستایی و عشایری اقدام کند و به اداره جهاد کشاورزی نیز گوشزد کرد وضعیت جوی را به اطلاع دامداران و عشایر برساند تا به ذخیره علوفه دام و سوخت اقدام کنند.

شاه کوئی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تیم های برف روبی و نمک پاشی را در محورها آماده کند و شهرداری علاوه بر تعبیه نمک و ماسه در نقاط مختلف، در صورت کمبود ماشین آلات سنگین از بخش خصوصی استفاده کند.

فرماندار تالش با قدردانی از خدمات ستاد مدیریت بحران در مدیریت مشکلات وزش باد گرم، افزود: مرخصی مدیران دستگاه‌ها لغو شده و بخشداران در محل کار حضور یابند و مدیران در ادارات خود نیروی کشیک مستقر کنند و اداره صنعت، معدن و تجارت با نظارت بر نانوایی های فعال، پخت با سوخت دوم را پیگیری کند.

شاه کوئی گفت: ۱۸۵ نیروی شهرداری تالش در میدان عمل حاضر خواهند شد و شهرداری های اسالم، حویق، لیسار و چوبر نیروها را به چکمه، بادگیر و پارو مجهز کنند و ۲۳ مسجد و ۲ بقعه متبرکه در سطح شهرستان آماده پذیرش افراد و مسافران جامانده در برف هستند.

هواشناسی گیلان از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا فردا برای ارتفاعات بارش برف و برای بعضی نواحی جلگه ای بارش مخلوط برف و باران و وزش باد پیش بینی کرده و از ظهر پنجشنبه با تضعیف سامانه بارشی از غرب استان، یخبندان حاکم خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه