مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا خبر داد:

فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی در آستارا

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا از فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی و بدون نسخه پزشک در شهرستان آستارا خبر داد.

فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی در آستارا

به گزارش ۸دی،«فرید بصیری مقدم» امروز با بیان اینکه در دی ماه سال جاری ۱۲۰ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شدند، اظهارداشت: در این مدت ۱۱ فوتی مشکوک به کرونا ویروس در آستارا به ثبت رسید.

وی به بستری ۳۳ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا اشاره کرد و گفت: در خانه ماندن، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بهترین راه مقابله با بیماری کرونا ویروس است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به طرح ناظران سلامت، تصریح کرد: در قالب طرح ناظران سلامت که با همکاری جمعیت هلال احمر و فعالیت ۱۰۷ تیم سه نفره اجرا می شود، تاکنون سه هزار و ۱۰ مورد از واحدهای صنفی بازرسی شده و طرح تا ۲۶ دی ماه ادامه دارد.

بصیری مقدم  به فوت سه نفر به علت نارسایی و سکته قلبی در این شهرستان طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: درد سینه سیگنال خطر است و افرادی که هرگونه علائم درد سینه و معده دارند سریع به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به فوت ۲ نفر بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی و بدون نسخه پزشک در شهرستان آستارا، تصریح کرد: کبد این ۲ فرد فوت شده بر اثر استفاده نامتعارف از گیاهان دارویی از کار افتاده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا خاطرنشان کرد: استفاده بی رویه و بدون تجویز پزشک و اطلاع نداشتن دقیق از عوارض داروهای گیاهی می تواند عوارض زیان بار به دنبال داشته و حیات انسان را تهدید کند و از مردم انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه