مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خبر داد:

صادرات نخستین محموله محصولات کشاورزی ایران به بندر آستارا خان روسیه

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: هفته ای دو کشتی از بندر آستارا به مقصد بنادر روسیه و قزاقستان بارگیری خواهد شد.

صادرات نخستین محموله محصولات کشاورزی ایران به بندر آستارا خان روسیه

به گزارش ۸دی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر امروز در جریان انتقال بارهای صادراتی محصولات کشاورزی ایران به روسیه و به وسیله کانتینرهای یخچالی از بندر آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: محصولاتی که توسط این کانتینرهای یخچالی حمل می ‌شود شامل میوه بوده و مورد نیاز کشورهای سی آی اس (کشورهای همسود مستقل) نظیر روسیه است.

داود تفتی با بیان اینکه این اولین خط انتقال کانتینر های یخچالی از بندر آستارا به بندر آستارا خان روسیه است، اظهار کرد: ۳۰ تی ای یو کانتینر در بندر آستاری ایران به مقصد بندر آستارا خان روسیه بارگیری شد.

وی با اشاره به اینکه این کشتی حدود ۴ روز طول خواهد کشید تا وارد بندر آستارا خان روسیه شود، گفت: از هفته آینده یک خط کشتیرانی کانتینری بین بندر آستارا و بندر ماخاچ‌قلعه روسیه افتتاح خواهد شد.

کاپیتان تفتی از انتقال ۳۰ تی ای یو کانتینر یخچالی توسط یک کشتی تجاری به نام ویانا از بندر آستارا به بندر آکتائو قزاقستان در هفته آینده خبر داد و افزود: هفته ای دو کشتی از آستارا به بنادر روسیه و قزاقستان از بندر آستارا بارگیری و حرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ کشتی زیر نظر کشتیرانی دریای خزر طبق قوانین و برنامه ریزی در حال انتقال کالا در دریای خزر هستند، اظهار کرد: ۲ کشتی دیگر به ناوگان کشتیرانی ایران در دریای خزر به زودی ملحق خواهند شد.

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر از افزایش صادرات کالاهای صادراتی ایران به کشورهای همسایه در دریای خزر و در هشت ماهه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه صادرات کالا به صورت کانتینری و در دریای خزر ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

کاپیتان تفتی بندر آستارا را از سریع ترین بنادر ایران در دریای خزر عنوان کرد و افزود: لایروبی ورودی بندر آستارا برای ورودی کشتی های بزرگ به بندر آستارا ضرورت دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه