نماینده مردم تالش در مجلس:

​تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها/ از اهرم‌های خود جهت اجرای برجام استفاده می‌کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛ ​ت تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این اقدام ایران می‌تواند از اهرم‌های خود برای اجرایی کردن مفاد برجام استفاده کند.

​تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها/ از اهرم‌های خود جهت اجرای برجام استفاده می‌کنیم
به گزارش ۸دی،حسن محمدیاری تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ایران در صورت عدم پایبندی طرف‌های قرارداد از اهرم‌های خود برای اجرایی کردن مفاد برجام استفاده می‌کند و موضوع اشاره شده یکی از کارکردهای مهم این طرح دوفوریتی محسوب می‌شود.

وی در تشریح بیشتر جزئیات تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و اهداف مورد نظر آن عنوان کرد: این طرح در ۹ ماده در کمیسیون مطرح بوده و یک فوریت آن در مجلس تصویب شد که با توجه به اتفاقات اخیری که در موضوع شهادت دانشمند هسته‌ای کشور «شهید نفخری زاده» رخ داد مجلس آن را در دستور کار خود قرار داد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه طراحان این طرح به دنبال پایبند بودن طرف‌های مذاکره به تعهداتشان هستند تا جلوی هر گونه سواستفاده‌ای گرفته شود تصریح کرد: در جلسه علنی و غیرعلنی روز یکشنبه(۹ آبان) مجلس این موضوع مطرح شد و نمایندگان به این نتیجه رسیدند که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به صورت دو فوریتی در دستور کار قرار گیرد.

وی وضعیت کرونایی حال حاضر و اینکه مجلس در روزهای یکشنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد را یادآور شد و اذعان کرد: با تمام این اوضاع و احوالات مقرر شد که در روز سه‌شنبه هم به صورت فوق‌العاده جلسه علنی را برگزار کنیم تا دو فوریت این طرح که کلیاتش تصویب شده، جزئیات آن در جلسه روز چهارشنبه مطرح شود.

محمدیاری از جمله امتیازات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را برشمرد و با تاکید بر اینکه یک ضمانت اجرایی برای کسانی که مسئولیت داخلی دارند و دیگر طرف‌های قرارداد در سایر کشورها  پیش‌بینی شده است ابراز داشت: در واقع نیت کار این است که برجام با تمام چهارچوب‌هایی که تعریف شده از ناحیه اطراف پرونده عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در به شهادت رساندن دانشمند هسته‌ای کشورمان یکی دیگر از رویکردهای مجلس پس از تصویب طرح دوفوریتی مورد اشاره را در راستای تحقق مفاد برجام خواند و اضافه کرد:‌ این کار به آن معنا نیست که ما بخواهیم از تعهداتی که در برجام داریم خارج شویم بلکه در واقع یک عمل متقابل محسوب می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه اگر کشورهای طرف قرارداد با برجام نافرمانی کردند و یا به تعهدات خود پایبند نبودند کشورمان می‌تواند از این اهرم‌ها برای اجرایی کردن مفاد برجام استفاده کند خاطرنشان کرد: حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و بسترسازی برای توسعه روزافزون کشور از جمله سیاست‌ها و رویکردهای اساسی ماست.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه