نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

واردات برنج خارجی به بخش کشاورزی صدمه وارد کرده است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات بی‌رویه برنج خارجی ضربه مهلکی بر پیکره نیمه‌جان بخش کشاورزی کشور وارد کرده است.

واردات برنج خارجی به بخش کشاورزی صدمه وارد کرده است

به گزارش ۸دی،خلیل بهروزی‌فر روز سه‌شنبه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رییسی گفت: در مقطع حساس کنونی هیچ فرصتی برای آزمون و خطا و سیاست‌های غیرهوشمندانه وجود ندارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس افزود: شما در شرایطی این مسئولیت خطیر را پذیرفتید که در این روزها به جز مشکل بزرگ تروریسم اقتصادی و ویروس کرونا که کام ملت ایران را تلخ کرده است، دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل ناکارآمدی و سوء‌مدیریت و بی‌تدبیری، مشکلات بسیاری زیادی را در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی، معیشتی مردم، اشتغال جوانان، مسکن، تورم و گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی و مواد غذایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیز کشور به جای گذاشته که شاید جبران‌ناپذیر باشد.

بهروزی‌فر بیان کرد: دولتمردان جنابعالی با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب ‌باید در این مقطع حساس افرادی باکفایت، باایمان، باتجربه، متخصص، متعهد، دلسوز و خداترس و با عملکرد انقلابی و جهادی بوده و دغدغه مردم را داشته باشند و خواب را بر خود حرام بدانند، اراده قوی برای کار و اعتقاد به جوانان، فرهیختگان و نخبگان به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و به امید به آینده داشته و دارای روحیه ایثار و فداکاری باشند.

وی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ایام برداشت محصول برنج به عنوان قوت و غذای مردم و یکی از محصولات استراتژیک کشور در استان‌های شمالی توسط کشاورزان پرتلاش و زحمتکش و مظلوم است. وزارت جهاد کشاورزی با وجود افزایش چندصدبرابری قیمت نهاده‌های کشاورزی و همچنین خسارت وارده در سال ۱۳۹۹ هیچگونه حمایت عملی از کشاورزان انجام نداده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دولت وقت همزمان با محصول برنج داخلی، مبادرت به واردات بی‌رویه برنج خارجی به کشور توسط دلالان و واسطه‌گران مرتبط با بدنه دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت، ضربه مهلکی بر پیکره نیمه‌جان بخش کشاورزی کشور وارد کرده است.

بهروزی‌فر در تذکر به وزیر نیرو بیان کرد: فرسودگی و ضعف شبکه‌های برق در سطح کشور خصوصا در استان گیلان به ویژه شهرستان‌های فومن و شفت و قطعی برق روزانه در چند نوبت و بدون برنامه با توجه به ایام کار سخت کشاورزان در مزارع برنج مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: قطعی برق باعث قطعی آب شرب در ایام فعالیت کشاورزی شده و مشکلات آنان را دوچندان کرده است. پیشنهاد می‌کنم حداقل از الان به مدت ۲۰ روز فرصت داده شود تا کشاورزان در مناطق روستایی از کار کشاورزی فارغ شوند.

این نماینده مجلس یازدهم در تذکر به وزیر راه و شهرسازی هم گفت: راه‌های فرعی غیرشریانی در شهرستان‌های فومن و شفت ایمن و نیستند و نقاط پرخطر زیادی دارند که باعث تصادفات منجر به خسارت جانی و مالی مکرر می‌شود. متاسفانه در این رابطه مجموعه وزارتخانه اقدام موثری انجام نداده است به طوری که آسفالت اکثر راه‌های بین‌ روستایی فرسوده بوده و سال‌های متمادی توجهی به این راه‌ها نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه