معاون امور عمرانی استانداری گیلان مطرح کرد:

خریداری ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری گیلان

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به نوسازی ماشین‌آلات حوزه راهداری گفت: ماشین‌آلات حوزه راهداری متوسط عمر آنها بیش از ۲۵ سال است، با توجه به اینکه سال گذشته با دستور استاندار و پیگیری‌های لازم، با مساعدت‌های نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توانستیم با منابع اختصاصی ۱۷ دستگاه بیل مکانیکی، لودر و کامیون خریداری کنیم.

خریداری ۱۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری گیلان
به گزارش ۸دی،علی‌اوسط اکبری‌مقدم در خصوص آمادگی استان برای زمستان پیشرو اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و در پیش بودن زمستان هر ساله مقدمات استقبال از زمستان در حوزه‌های مختلف را در دستورکار قرار می‌دهیم و در این راستا جلسات متعددی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی برای مقابله با بحران‌های بارش برف و باران پیش‌بینی شده تا بتوانیم خدمات را به نوعی ارائه کنیم که مشکلات به حداقل برسد است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان افزود: امکانات و ماشین آلات دستگاه‌های اجرایی محدود است و فقط بنیاد مسکن و راهداری دارای ماشین آلات مخصوص هستند و بقیه دستگاه‌های اجرایی تجهیزات خودرویی لازم نظیر بیل مکانیکی و برف‌روب را ندارند.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات حوزه راهداری هم متوسط عمرا آنها بیش از ۲۵ سال است، با توجه به اینکه سال گذشته با دستور استاندار و پیگیری‌های لازم، با مساعدت‌های دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توانستیم با منابع اختصاصی ۱۷ دستگاه بیل مکانیکی، لودر و کامیون خریداری کنیم.

اکبری‌مقدم بیان کرد: از حوزه منابع بحران برف سال گذشته که بابت جبران خسارت‌ها به استان اختصاص یافت، ۲۰ دستگاه تیغه برف‌روب خریداری کردیم و در اختیار فرمانداری‌ها قرار دادیم تا بتوانند با کمک ماشین‌های کمک‌دار در مواقع بحرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: امسال با توجه به بازدید از محورهای برف‌گیر استان نظیر گردنه «حیران»، «اسالم به خلخال»، «پونل به خلخال» و «دیلمان»، راهدارخانه‌های این محورها تجهیز شدند. همچنین تامین ماسه و نمک و تامین سوخت، ماشین آلات لازم در این محورها مستقر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به بارش برف پیش‌بینی‌های لازم در زمینه ارائه خدمات منسجم‌تر انجام گرفته است، اطلاعات ماشین‌آلات بخش خصوص را هم داریم تا در صورت وقوع بحران از کمک آنها هم بهره‌مند شویم. ما برای اینکه غافلگیر نشویم این اطلاعات و امکانات هفتگی رصد و بررسی می‌شود.

اکبری‌مقدم تصریح کرد: سیل امسال در شهرستان تالش بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های روستایی، منازل مسکونی و پل اصلی تالش وارد شد؛ به صورت اضطراری مبالغی حدود ۷ میلیارد تومان در اختیار ما قرار گرفت که دو میلیارد تومان به صورت اعتبارات هزینه‌ای و ۵ میلیارد تومان به صورت اعتبارات استانی ابلاغ شد که از این مبلغ تاکنون یک میلیارد تومان اختصاص یافته اما هنوز به خزانه نیامده است.

معاون عمرانی استانداری گیلان در خصوص تامین گاز در فصل زمستان، تصریح کرد: هفته گذشته در زمینه تولید گاز در عسلویه مشکلی ایجاد شد که به استان‌ها در جهت کاهش مصرف گاز مکاتباتی ابلاغ شد، لذا اگر اتفاقی در حوزه پالایشگاه‌ها نیفتد در استان جهت تامین گاز مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه