برگزاری رزمایش طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی در آستارا

عملیات اجرایی طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور بسیجیان و نیروهای عملیاتی کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان مرزی بندر آستارا با برگزاری رزمایشی مشترک آغاز شد.

برگزاری رزمایش طرح غربالگری حاج قاسم سلیمانی در آستارا

وی با تأکید بر اینکه همه ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در اجرای این طرح سهیم هستند، ادامه داد: اجرای عملیات مذکور بر عهده سپاه و بسیجیان و پشتیبانی تخصصی بر عهده مرکز بهداشت و درمان شهرستان است.

فرماندار بندر مرزی آستارا و فرمانده قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان افزود: در مدت زمان اجرای این طرح از ظرفیت پایگاه های بسیج بهره مند خواهیم شد.

صابر با اشاره به اینکه خانوارهایی که در مدت زمان اجرای طرح به هر دلیل در منزل حضور ندارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون آستارا در وضعیت نارنجی قرار دارد و حضور برخی خانوارها برای انجام کارهای روزمره در بیرون منزل است، نیروهای فعال در این طرح طوری آموزش دیده اند که طبق یک برنامه ریزی مدون با مراجعه مجدد، همه شهروندان غربال شوند.

حضور ۱۴۰ تیم در طرح غربالگری کرونایی های آستارا

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری، فرمانده سپاه آستارا و فرمانده عملیات شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان، اظهار کرد: از هم اکنون این طرح ملی ۱۰ تا ۱۵ روزه برای غربالگری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا با هم افرایی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در سطح شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور محله به محله و خانه به خانه برگزار خواهد شد، ادامه داد: این عملیات در قالب ۹۰ تیم از مجموعه پایگاه های مقاومت بسیج و ۵۰ تیم از مجموعه بهداشت و درمان با پشتیبانی دو گروه تخصصی ۱۵ نفره از بسیج جامعه پزشکی برگزار می شود.

قنبری با اشاره به اینکه آموزش و مداوای مبتلایان به کرونا بر عهده بسیج جامعه پزشکی خواهد بود، تصریح کرد: عملیات فوق با همکاری بسیجیان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، هلال احمر، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، شهرداران، بخشداران، دهیاران و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان در حال اجرا است.

 

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه