اتمام برداشت راتون در شالیزارهای گیلان/ تولید ۴۰۰ هزار تن محصول در کشت دوم اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش تولید راتون در اراضی شالیزاری استان گیلان گفت: در سال گذشته ۷۶ هزار تن راتون به ارزش ریالی ۸۳۶ میلیارد تومان تولیدشده و این آمار در سال جدید به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

اتمام برداشت راتون در شالیزارهای گیلان/ تولید ۴۰۰ هزار تن محصول در کشت دوم اراضی کشاورزی

به گزارش ۸دی،مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت دوم راتون در اراضی شالیزاری گیلان به پایان رسیده است، اظهار کرد: کشت راتون یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدشده در کشت دوم بوده و در ۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان ۸۰ هزار تن شلتوک تولیدشده است.

وی از افزایش تولید راتون در استان گیلان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ۷۶ هزار تن راتون به ارزش ریالی ۸۳۶ میلیارد تومان تولیدشده و این آمار در سال جدید به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان کشت دوم در اراضی کشاورزی را بسیار برای استان به‌صرفه دانست و تصریح کرد: در ۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی به ارزش اقتصادی دو هزار میلیارد تومان برداشت می‌شود لذا این امر نشان‌دهنده ظرفیت اقتصادی کشت دوم برای کشاورزان است.

الماسی یکی از اهداف از کشت دوم محصولات کشاورزی را آماده‌سازی شالیزارها برای کشت در بهار و تابستان دانست و افزود: در نیمه دوم سال، بسیاری از کشاورزان گیلانی تقریباً بیکارند که با کشت دوم شالیزارها از بیکاری درمی‌آیند و درآمد خوبی هم نصیبشان می‌شود؛ درآمدی که می‌تواند هزینه‌های آماده کردن شالیزارها و کشت و کار برنج را در بهار و تابستان تأمین کند.

وی با اذعان به اینکه کشت دوم در اراضی کشاورزی باعث رشد اقتصادی استان گیلان می‌شود، خاطرنشان کرد: شالی‌کاران گیلانی افزون بر درآمدی که از کشت برنج در هر هکتار به دست می‌آورند در کشت دوم بر اساس نوع و ارزش محصول کشت‌شده به‌طور متوسط بین هشت تا ۲۰ میلیون تومان درآمد عایدشان می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه