مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

ادارات اوقاف شهرستان ها از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر اینکه با وجود همه مشکلات اقتصادی و بروز بیماری کرونا، مردم ما خط اهل بیت(ع) را رها نکردند، گفت: ادارات اوقاف شهرستان ها موظف هستند از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند.

ادارات اوقاف شهرستان ها  از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز در دیدار با امام جمعه صومعه سرا در خصوص حوزه های فعالیت سازمان اوقاف اظهار داشت: تدبیر امور امامزادگان، نظارت بر موقوفات و برگزاری مسابقه های قرآن سه حوزه مهم فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود همه مشکلات اقتصادی و بروز بیماری کرونا، مردم ما خط اهل بیت(ع) را رها نکردند، تصریح کرد: ادارات اوقاف شهرستان ها موظف هستند از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تثبیت مالکیت اراضی موقوفه در صومعه سرا اعلام کرد: در دهه وقف امسال موفق به دریافت سند مالیکت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شدیم.

امام جمعه صومعه سرا نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی گفت: این سنت حسنه مصداق صدقه جاریه است که پرونده اعمال انسان را حتی بعد از مرگ هم باز نگه می دارد.

وی تاکید کرد: سنت حسنه وقف یک جریان دنیایی است که علاوه بر برکات متعدد، نگاه انسان را به سمت آخرت و معارف آخرتی سوق می دهد.

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه اولین واقفان مکتب اسلام، پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(ع) بودند، گفت: احیای وقف و تشویق مردم به وقف کار خیر و شایسته است.

وی خاطرنشان کرد: از خصوصیات وقف در صومعه سرا وقف در حوزه قرآنی و امور فرهنگی و از ویژگی های شهرستان صومعه سرا هم گستردگی فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام راشدی نوری با اشاره به اینکه تنها راه جلوگیری از گرفتاری در تاریکی ها و ظلمت ها، توجه به قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت وقف برای توسعه فعالیت های قرآنی و اجتماعی در شهرستان استفاده کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه