مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

آتش سوزی جنگل های ماسال و شاندرمن بدون خسارت بود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اعلام این خبر که آتش سوزی های جنگل های ماسال و شاندرمن اطفاء شده است، گفت: این آتش سوزی سطحی بوده و خسارتی به درختان جنگل وارد نشده است.

آتش سوزی جنگل های ماسال و شاندرمن بدون خسارت بود

میرحامد اختری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار هشت دی با اعلام این خبر که آتش سوزی های جنگل های ماسال و شاندرمن اطفاء شده است درباره این حادثه اظهار کرد: این آتش سوزی از نوع آتش سوزی های سطحی بوده و خسارتی به درختان جنگل وارد نشده است.

وی درباره علت مخالفتش برای اعزام بالگرد به منطقه آتش سوزی گفت: منطقه‌‌ی آتش سوزی چند روز گذشته در راشستان‌های ارتفاعات ماسال و شاندرمن واقع شده بود که در مناطق دره ای با شیب زیاد قرار دارد و عملاً حضور بالگرد در منطقه فایده ای نداشت ضمن اینکه در این آتش سوزی فقط لاشبرگ‌های سطح جنگل دچار حریق شده بودند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تاکید کرد: حضور بالگرد در منطقه آتش سوزی جنگل های راشستان ماسال و شاندرمن فقط می‌توانست نمایشی باشد و به همین دلیل من با این موضوع مخالفت کردم. در واقع بالگرد در صورت حضور در منطقه آتش سوزی، کاری نمی‌توانست بکند و عملاً ما برای حضور آن هزینه کلانی انجام می دادیم و هیچ نتیجه ای هم نمی گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه آتش سوزی جنگل های منطقه سطحی بود و در سطح ۱۵ تا ۲۰ هکتار پراکنده بود گفت: در این آتش سوزی، تاج و تنه درختان با حادثه درگیر نبودند و نیازی هم به وجود بالگرد در منطقه نبود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان درباره حوادث آتش سوزی دیگر جنگل های استان نیز گفت: ۳مورد آتش سوزی در جنگل های رودبار هم به ما گزارش شد که این موارد هم با حضور جنگلبانان اطفاء شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه