هرگونه شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی در گیلان ممنوع است

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان گفت: تاکنون هیچ گونه مجوز شکار و صید صادر نشده است.

هرگونه شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی در گیلان ممنوع است

به گزارش ۸دی، ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در حاشیه بازدید روز گذشته رئیس کل دادگستری استان از تالاب بین‌المللی بندرانزلی گفت: با توجه به دستورالعمل صادره از سازمان متبوع هرگونه شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این اداره کل نیز تاکنون هیچ گونه مجوز شکار و صیدی صادر نکرده است.

او همچنین به مشکلات گسترش گیاه سنبل آبی در سطح تالاب انزلی اشاره کرد و افزود: گیاه سنبل آبی سرعت رشد بسیار بالایی دارد و با توجه به اینکه گسترش این گیاه مهاجم تاثیر زیادی در اکوسیستم این تالاب دارد بایستی با تمام توان و استفاده حداکثری از مشارکت تمام ذینفعان محلی و دستگاه‌های مرتبط و متولی حفاظت از تالاب به مبارزه مکانیکی با این گونه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان برای بررسی وضعیت تالاب بین المللی انزلی و تدوین برنامه مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی به این شهرستان سفر و در نشست با گروه‌های مردم نهاد و فعالان زیست محیطی شرکت کرد.

او با بیان اهمیت مقابله با گسترش گیاه سنبل آبی بر بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و فعالان زیست محیطی و استفاده از ماشین آلات و شیوه‌های مکانیکی در رفع هرچه سریع‌تر تهدید این گیاه مهاجم تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین با اشاره به نقش پرندگان مهاجر و بومی در حفظ زیست بوم تالاب بندرانزلی و آب بندان‌ها در گیلان، از اداره کل محیط زیست گیلان خواست بر ممنوعیت شکار پرندگان و عدم صدور مجوز شکار به جد نظارت کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه