مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

کاخ قشلاقی سردار امجد تالش به موزه باستان شناسی و موزه دفاع مقدس تبدیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان گیلان منعقد شد.

کاخ قشلاقی سردار امجد تالش به موزه باستان شناسی و موزه دفاع مقدس تبدیل می شود

به گزارش ۸دی،مسعود حلاج پور اظهاداشت: در این تفاهم نامه به منظور ساماندهی و مرمت جهت راه اندازی موزه دفاع مقدس و موزه کاوش های باستان شناسی غرب گیلان در داخل کاخ قشلاقی سردار امجد شهرستان تالش بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: « با توجه به اهمیت منطقه ی غرب گیلان بویژه شهرستان تالش که از جایگاه باستان شناسی بسیار حائز اهمیت بوده و اشیاء مکشوفه در این مناطق نشان از فرهنگ غنی مردمان تالش بوده است این تفاهم نامه در راستای ایجاد موزه مشارکتی با سپاه قدس گیلان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و همچنین پیشنهاد شده در محوطه بیرونی کاخ با در نظر گرفتن عرصه و حریم کاخ، راه‌اندازی کارگاه‌ها تخصصی صنایع‌دستی، غرفه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی را داشته باشیم تا علاوه بر توسعه گردشگری تاریخ محور، موجباب اشتغالزایی و اقتصاد پایدار فراهم شود.»
گفتنیست کاخ زمستانی نصرت اله خان معروف به سردار امجد از مهمترین بناهای حکومتی گیلان در شهر تالش(هشتپر) به‌شمار می‌رود. که در فهرست اثار ملی کشور به ثبت رسیده است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه