عملیات ریل گذاری راه آهن رشت به کاسپین آغاز شد/ تحقق اتصال ریلی خلیج ‌فارس به دریای خزر

یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی صبح امروز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، استاندار گیلان و فرماندار رشت برداشته شد.

عملیات ریل گذاری راه آهن رشت به کاسپین آغاز شد/ تحقق اتصال ریلی خلیج ‌فارس به دریای خزر
به گزارش ۸دی،در ادامه برنامه های دومین روز سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان؛ با حضور دکتر نوبخت،  دکتر زارع استاندار و مهندس فتح اللهی فرماندار رشت یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.
عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهارهزار و ۲۵میلیارد ریال آغاز شد.
راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت -انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

وبخت ظهر امروز در حاشیه ریل‌گذاری راه‌آهن رشت، کاسپین بندر انزلی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی باعث رونق اقتصادی استان گیلان می‌شود، اظهار کرد: امروزه با تلاش دولت اکثر نقاط کشور به کارگاه عمرانی در خصوص اجرای پروژه‌های ریلی است و ادامه این روند استان‌های مختلف کشور به رشد اقتصادی می‌رسند.

وی‌ با اشاره به اهداف اتصال راه‌آهن رشت‌ به کاسپین-انزلی گفت: اتصال راه‌آهن رشت به کاسپین-انزلی منجر به اتصال خلیج‌فارس به خزر می‌شده و این امر حمل‌ونقل بار در نقاط مختلف کشور را راحت و ارزان می‌کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اذعان به اینکه دولت در این شرایط تحریم به دنبال تکمیل پروژه‌های عمرانی است، تصریح کرد: دشمنان سعی داشتند با اعمال تحریم‌های ظالمانه برنامه‌های عمرانی کشور را مختل کنند ولی کشور امروز به یک کارگاه بزرگ تولیدی و توسعه‌ای تبدیل‌شده و دولت در تلاش است برنامه‌های عمرانی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد را به بهره‌برداری برسانند.

نوبخت با قدردانی از همراهی مردم با دولت و نظام جمهوری اسلامی در این شرایط تحریم افزود: مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر برده و بسیار به‌سختی به زندگی خود ادامه می‌دهند ولی دولت در تلاش است تا تمامی مشکلات را برطرف کرده و جمهوری اسلامی با اتحاد و همدلی به هدف خود یعنی پیشرفت و توسعه اقتصادی می‌رسند.

همچنین با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان ، عملیات بهسازی محور پیربازار- ضیابر به طول بیش از ۳۲ کیلومتر و با اعتبار ۲۹۴ میلیارد ریال آغاز شد.
طول قطعه اول در حدفاصل پیربازار تا نوخاله ، افزون بر هفت و نیم کیلومتر است که اجرای آن افزون بر ۱۹۱میلیارد ریال پیش بینی شده و اعتبار ابلاغی اجرای آن در سالجاری ۴۰ میلیارد ریال است.
بر اساس پیش بینی ها این پروژه ۲۴ماهه اجرا و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 صبح امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و فاز دوم مسکن مهر رشت بازدید کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه