انتقاد امام جمعه آستانه از وضعیت نابسامان بازار ارز و مسکن در کشور

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با گله‌مندی از وضعیت نابسامان بازار ارز و مسکن در کشور گفت: مردم دیگر توان ایستادگی در برابر این‌همه مشکلات و گرانی‌های هرروزه را نداشته و باید مسئولین هرچه سریع‌تر با اقدامات فوری خود این بازار لجام‌گسیخته را سروسامان دهند.

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ احمد طیبی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به سالروز شهادت سردار عارف شهید مهدی خوش‌سیرت اظهار کرد: این شهید عارف و عالی‌قدر یکی از سرمایه‌های معنوی گیلان و جمهوری اسلامی است که باید بعد شخصیتی و رفتاری ایشان برای جوانان و نوجوانان معرفی شود.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال دسیسه برای ایجاد تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بر اساس برجام باید امروز تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته شود ولی آمریکا با رایزنی و دسیسه‌های بیشمار خود به دنبال عدم انجام این کار و تحریم مجدد تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی را دائمی دانست و تصریح کرد: اروپایی‌ها و استکبار دنباله‌رو راه آمریکا هستند لذا از مسئولین توقع داریم با گفتمان مقاومت وارد عرصه شده و گام‌های پنج‌گانه کاهش تعهدات را انجام دهد و در انجام این کار مجلس نقش مهمی دارد زیرا در این صورت استکبار قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد.

طیبی با گله‌مندی از وضعیت نابسامان بازار ارز و مسکن در کشور گفت: مردم دیگر توان ایستادگی در برابر این‌همه مشکلات و گرانی‌های هرروزه را نداشته و باید مسئولین هرچه سریع‌تر با اقدامات فوری خود این بازار لجام‌گسیخته را سروسامان دهند.

وی با تبریک هفته قوه قضائیه خطاب به کارکنان دادگستری گفت: کارکنان و قضات این قوه مهم نقش بسیار مهمی در مبارزه با فساد و همچنین ایجاد آرامش و امیدواری در جامعه دارند که باید به بهترین نحو قضات از جایگاه بسیار ارزشمند خود برای رضای پروردگار و مردم استفاده کنند که خوشبختانه در شهرستان آستانه‌اشرفیه شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها بودیم.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم توجه به قوانین قرآن در قوه قضائیه افزود: بسیاری از قضات در قوه قضائیه دارای عدالت کامل بوده و بر اساس عدالت رفتار می‌کنند ولی بنابر گفته بعضی از کارشناسان قوه قضائیه بسیاری از قوانین در این قوه بر اساس قانون‌های اروپایی تنظیم‌شده که در این خصوص و با روی کار آمدن ریاست جدید قوه قضائیه اقدامات خوبی در این خصوص اندیشیده شده است.

طیبی یکی از ویژگی‌های مهم دوران حکومت امام زمان (عج) برپایی عدالت در جامعه دانست و بیان کرد: عدالت نیاز ضروری یک جامعه ایده آل بوده و‌ برای تحقق این امر باید یک سیستم فضایی سالم روی کار باشد.

وی با اشاره به نقش مهم عدالت در جامعه اسلامی افزود: برای برپایی عدالت در جامعه باید قوانین، نظام و حکام آن حکومت عادل باشند و این امر سبب می‌شود تا جامعه طعم شیرین عدالت و آرامش را بچشد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه امام زمان (عج) بهترین نوع حکومت را در جامعه برپا می‌کند، خاطرنشان کرد: برای برپایی حکومت باید مردم از دزدی، غارت و همچنین بعضی از حکام از سو استفاده از بیت‌المال جلوگیری کنند لذا در دوران حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) چنان حکومت عادلی برپا می‌شود که مردگان آرزو زنده شدن دارند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه