مسئله دار بودن مدرک تحصیلی تعدادی از نمایندگان منتخب گیلان چقدر صحت دارد؟!

نماینده مردم رشت در مجلس با اظهار تعجب از اظهارات نماینده رودسر و املش پیرامون مدرک تحصیلی تعدادی از نمایندگان منتخب گیلان، گفت: شایعات پیرامون مدارک نمایندگان زیاد است اما اصولا وزارت علوم و تحقیقات مدارک را بررسی می کند و بعد بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.

مسئله دار بودن مدرک تحصیلی تعدادی از نمایندگان منتخب گیلان چقدر صحت دارد؟!

به گزارش ۸دی، “اسدالله عباسی” سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مدرک تحصیلی تعدادی از منتخبین مجلس یازدهم از استان گیلان اشکالاتی دارد، گفت: باید در قانون انتخابات مجلس اصلاحیه لازم صورت گیرد که نمایندگان مجلس یازدهم می‌توانند در این زمینه پیش‌قدم شوند.

نماینده رودسر و املش  افزود: باید شک و شبهه در مورد مدرک تحصیلی منتخبان مجلس یازدهم رفع شود؛ این در حالی است که مدرک تحصیلی منتخب تفرش توانست برای جمهوری اسلامی هزینه‌های زیادی داشته باشد.

وی اما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: به غیر از پرونده تحصیلی منتخب تفرش، مدرک تحصیلی منتخب گیلان هم شبهه دارد که از دستگاه‌های ذیربط تقاضا داریم به این امر رسیدگی کنند.

اظهارات “اسدالله عباسی” سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره مسئله دار بودن مدرک تحصیلی تعدادی از نمایندگان منتخب گیلان واکنش هایی را به دنبال داشت.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت مجلس در گفتگو با خبرنگار هشت دی در خصوص اظهارات اسدالله عباسی در رابطه با ایجاد شک و شبهه در مدارک تحصیلی برخی از منتخبین گیلان، اظهار کرد: بنده از این صحبت آقای عباسی تعجب کردم، منتهی باید از خودش سؤال شود هنوز هم چیزی مشخص نشده زیرا حتما شورای نگهبان یک سری بررسی ها را داشته و در مجلس دوباره بررسی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون به یقین نمی توانم بگویم چنین ادعایی درست است یا نه! در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأیید صلاحیت شورای نگهبان آیا چنین موضوعی امکان دارد، گفت: در تفرش در خصوص یکی از نمایندگان چنین مسئله داشتیم و شورای نگهبان در حال بررسی است اما در گیلان شورای نگهبان هنوز ورود نکرده است و چیزی که من می دانم هنوز این موضوع اثبات نشده، اما این بحث را آقای عباسی در رابطه با تعدادی از نمایندگان مطرح کرده! نه یک نفر که این خود مایه تعجب است، حداقل الان نمی توانم حرفی بزنم، چون اطلاعات من در این مورد قوی نیست.

وزارت علوم مدارک را بررسی می کند

کوچکی نژاد ادامه داد: به نظر من این موضوع بعید است چون اصولا وزارت علوم و تحقیقات مدارک را بررسی می کند و بعد بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: وقتی مصاحبه نماینده رودسر را دیدم مجلس تعطیل شده بود و نتوانستم از خود آقای عباسی سؤال کنم که آیا به شایعات توجه کرده یا واقعا اطلاعات دقیقی از این موضوع دارد؟!

اگر مدارک منتخبان گیلان مسئله داشت شورای نگهبان ورود می کرد/ شایعات پیرامون مدارک نمایندگان زیاد است

کوچکی نژاد با بیان اینکه شایعات این چنینی در این ایام روی مدارک نمایندگان زیاد است، افزود: شایعات هست دیگر مالیات که ندارد و هرکس هر طوری ورود می کند، اما اگر در استان ما موردی داشتیم قطعا به شورای نگهبان اعلام می کردند.

وی ادامه داد: بحث هایی وجود داشته، برخی رقبا پیگیر منتخبین هستند و این مسئله عادی است رقابت های انتخاباتی بوده و بحث ها ادامه پیدا می کند اما مسئله اثبات شده ای نیست.

کوچکی نژاد تصریح کرد: شاید یکی اعلام کرده من مدرک دکترا دارم و در تبلیغات تخلف کرده و از این عنوان استفاده کرده همان موقع هیأت اجرایی و شورای نگهبان جلوگیری می کنند، اما کارشناسی ارشد حداقل مدرک تحصیلی مجلس است، شاید بعضی ها دانشجوی دکترا باشند اعلام کردند که ما دکتر هستیم اما این باعث عدم صلاحیت یک نماینده نمی شود اگر کارشناسی ارشد داشته باشد کافی است و در زمان انتخابات تذکر می گیرد.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات گیلان: اظهارات “اسدالله عباسی” باید بررسی شود

احمد قنبریان سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار هشت دی در خصوص اظهارات نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در خصوص مسئله دار بودن مدرک تحصیلی برخی از نمایندگان منتخب گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعی راجع به این ادعای آقای عباسی نداریم و هیچ سندی نیست که بخواهیم شکایت کنیم.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات گیلان گفت: نماینده ردوسر و املش یک حرفی زدند که باید بررسی شود و بررسی آن توسط همه دستگاه های اجرایی مختلف صورت می گیرد و الان هیچ مصاحبه ای نمی شود انجام داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
اکبر
مگه با دیپلم نمیشه نماینده شد...برای مجلس در حد خواندن و نوشتن کافیه....مگه نماینده ارومیه سواد داره ...کارایش از همه نمایندگان بیشتره....
در حاشیه