تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر برنامه محوری و پرهیز از روزمرگی معاونین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: چالش‌های حوزه بهداشت، فرهنگی و دانشجویی باید آسیب‌شناسی شوند و معاونین به جدیت باید از روزمرگی بپرهیزند.

تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر برنامه محوری و پرهیز از روزمرگی معاونین

به گزارش ۸دی،ارسلان سالاری امروز در آئین تکریم و معارفه معاونین بهداشتی و فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس این دانشگاه با اشاره به عقب‌ماندگی‌های همه‌جانبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان باسابقه بیش از ۳۰ سال در بسیاری از زیرساخت‌ها  از دانشگاه‌هایی که بعد از ما تأسیس‌شده‌اند عقب‌تر است و این زیبنده استان نیست.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی داشت، افزود: بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار خارج از چارچوب وزارت بهداشت در دانشگاه جذب و بخشی از بار مالی سنگین از دوش دانشگاه برداشته‌شده است.

وی با اشاره به افتتاح  بالای ۲۵۰ کلینیک تخصصی در کل کشور، گفت: علیرغم اینکه این تعداد از کلینیک‌های تخصصی در کل کشور به بهره‌برداری رسیدند تنها دو کلینیک در گیلان به افتتاح رسیده درحالی‌که سایر استان‌ها کلینیک‌های تخصصی خود را تجهیز نیز کرده‌اند.

سالاری بر لزوم تلاش همه‌جانبه مدیران ستادی در دانشگاه تأکید کرد و گفت: زبان ما باید زبان شاخص و اسناد بالادستی باشد و توسعه سلامت گیلان را باید با مقایسه سایر استان‌ها گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به یک مطالبه عمومی تبدیل کرده، افزود:  تزریق پول تنها راهکار برون‌رفت دانشگاه از چالش‌ها نیست بلکه باید همه با همگرایی، صرفه‌جویی و به‌کارگیری از همه ظرفیت‌ها در رفع چالش‌ها گام برداشت.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان با تأکید بر پرهیز از روزمرگی در معاونت‌های بهداشتی و فرهنگی، گفت: چالش‌های حوزه بهداشت، فرهنگی و دانشجویی باید آسیب‌شناسی شوند و معاونین به جدیت باید از روزمرگی بپرهیزند.

سالاری با اشاره به اقدامات مهم انجام‌گرفته گروه مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در ۶ ماهه دوم سال گذشته، اظهار کرد: گیلان به ۱۴۵ درصد اهداف از پیش تعیین‌شده وزارت بهداشت در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون رسیده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اجرای مراقبت‌های بهداشتی بین‌المللی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، افزود: مراقبت بهداشتی بین‌المللی در شهرستان‌های آستارا، انزلی و رشت و همچنین مراقبت از ۷۹ هزار مسافر از مبادی دریایی، ریلی، هوایی، زمینی و ترانزیتی استان انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: توسط این معاونت مراقبت و درمان بیش از هفت هزار بیمار شدید تنفسی و توزیع بیش از ۸۰ هزار کپسول اسلتامیویر در گیلان انجام‌شده است.

سالاری با بیان اینکه غربالگری، مراقبت، کنترل و درمان بیماری کووید ۱۹ برای بیش از دو میلیون نفر از جمعیت استان انجام‌شده و گیلان در این مهم رتبه برتر کشور را کسب کرد، افزود: برای بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر از موارد بستری و فوتی ناشی از بیماری کویید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان نمونه‌گیری انجام‌شده است.

وی از پیگیری و مراقبت بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار و به انضمام کلیه اعضای خانواده بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در گیلان خبر داد و افزود: مراقبت و پیگیری بیش از ۸۵۰۰ مورد بیمار سرپایی مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته گیلان و ارجاع موارد شدید به مرکز تخصصی بالاتر مثل بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات این معاونت در ماه‌های اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه اجرای برنامه غربالگری مرحله اول با غربال ۹۲.۴ درصد برای دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۸۵۷ نفر از جمعیت تحت پوشش توسط مراقبین سلامت، بهورزان، نیروهای بسیج و داوطلبین انجام‌گرفته، تصریح کرد: شاخص جمعیت ثبت‌نام‌شده به میزان ۴ درصد و همچنین شاخص یک‌بار خدمت گرفته به میزان ۱۸ درصد در سامانه سیب بر اساس اقدامات صورت گرفته ارتقا یافته است.

سالاری همچنین به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان پنج هزار و ۸۱۳ نفر هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۴۰ نفر دارای خوابگاه هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد، یک‌سوم از کل دانشجویان باید فضای خوابگاهی داشته باشند، افزود: بر اساس وضعیت کنونی، ۷۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان فاقد خوابگاه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پایش ۹۶ درصدی سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: پایش سلامت روان دانشجویان با ابزار سنجش نشانه‌های متقاطع سلامت روان به تعداد ۴۸۱ نفر از بین ۵۰۱ نفر کل دانشجویان ورودی‌های جدید انجام‌گرفته است.

سالاری با اشاره به وضعیت کانون‌های فرهنگی فعال در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ کانون در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال و سه کانون دیگر نیز در انتظار صدور مجوز نهایی از شورای فرهنگی دانشگاه هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ انجمن علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مشارکت اجتماعی خود ۳۲ نشریه دانشجویی را در سطح دانشگاه اداره می‌کنند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت و درمان با اشاره به افضل‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان بنا بر فرموده پیامبر اکرم (ص)، افزود: بنا بر فرموده رسول خدا صلوات‌الله‌علیه ترک حرام خدا در این ماه از افضل‌ترین عبادات محسوب می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، معاونین جدید بهداشتی و فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در راستای ارتقای سلامت و بهداشت و همچنین در نظر گرفتن برنامه‌های متنوع برای پویا کردن حوزه فرهنگی و دانشجویی تأکید کردند.

در پایان این مراسم از زحمات رستم پور در معاونت فرهنگی و دانشجویی تقدیر و دکتر مهرابیان، معاون پیشین بهداشتی دانشگاه به این معاونت منصوب شد.

آبتین حیدر زاده نیز بر اساس حکم دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سمت معاونت بهداشتی دانشگاه منصوب شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه