سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

وقوع ۳۸ مورد رانش و ریزش در راههای گیلان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از وقوع ۳۸ مورد ریزش ، رانش و انسدادهای موقت محورهای اصلی ، فرعی و روستایی ، کوهستانی استان خبر داد.

وقوع ۳۸ مورد رانش و ریزش در راههای گیلان

به گزارش ۸دی،سبحان اله علیپور امروز از وقوع ۳۸ مورد ریزش ، رانش و انسدادهای موقت محورهای اصلی ، فرعی و روستایی ، کوهستانی استان خبر و اظهار داشت : با وقوع این ریزش ها بلافاصله اکیپ های راهداری ریزش ها  را  در قالب هشت هزار متر مکعب  جمع آوری و پاکسازی کردند.

وی تصریح کرد: طی بارش های اخیر علاوه بر آبگرفتگی تعدادی از محورها ، این ریزش و رانش ها در محورهای اصلی، فرعی ، روستایی و کوهستانی شهرستان های رودبار ، رودسر رضوانشهر، املش، آستارا ، لنگرود ، فومن شفت و ماسال به وقوع پیوست .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در حال حاضر به غیر از محور پونل- خلخال که به منظور ایمنی ترددکنندگان از پاییز  بسته شده  مابقی محورها باز هستند.

علیپور با اشاره به  بارش برف در محورهای کوهستانی استان ،یادآور شد:  از  روز گذشته شاهد بارش برف در محورهای کوهستانی شهرستان های ماسال، تالش، رضوانشهر ، رودسر، سیاهکل ، و رودبار بودیم  که ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۴۰ سانتیمتر رسید.

وی گفت: راهداران استان به منظور باز نگه داشتن راهها با تلاش بی وقفه  بیش از یکصد کیلومتر از محورهای برفگیر و کوهستانی استان را در محورهای پونل- خلخال، اسالم- خلخال ، ماسال ، گیلوان ماسال ،  سیاهکل و دیلمان و  ارتفاعات رودسر طی دو مرحله برفروبی کردند.

علیپور خاطر نشان کرد: ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نیروی راهدار و ۳۲۱ دستگاه وسیله نقلیه اعم از سبک ، نیمه سنگین و سنگین در محورهای استان مستقر و  آماده اجرای عملیات راهداری می باشند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از مردم خواست ضمن پرهیز از ترددهای غیرضروری ، وقوع هرگونه ریزش و رانش در محورهای ارتباطی استان را به شماره مرکز بیسیم اداره کل ۳۳۳۱۱۱۱۱و یا سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا راهداران به موقع برای انجام عملیات راهداری اعزام شوند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه