فرماندار ماسال خبر داد:

اجرای لایروبی ۹۰ درصد آب بندهای شهرستان ماسال

فرماندار ماسال گفت: تاکنون از ۳۰ پهنه آب بند اراضی شالیکاری بیش از ۹۰ درصد لایروبی شده است.

اجرای لایروبی ۹۰ درصد آب بندهای شهرستان ماسال

به گزارش ۸دی، وحید پور حضرت پنج شنبه در بازدید از آماده سازی سر دهنه های رودخانه خالکایی و مرغک با بیان اینکه تاکنون از ۳۰ پهنه آب بند اراضی شالیکاری بیش از ۹۰ درصد لایروبی شده است.اظهارکرد: عملیات سردهنه سازی رودخانه های شهرستان ماسال و روند آبگیری انهار برای آبرسانی به مزارع سطح شهرستان به خوبی انجام شده است.

وی از تمهید مقدمات و آمادگی کشاورزان و دامپروران برای سال جدید خبر و تصریح کرد: آب ۳۵هکتار از اراضی شالیکاری در این شهرستان از طریق ۳۰پهنه آب بند تامین می شود که لایروبی شده است.

فرماندار ماسال گفت: امسال تولیدات کشاورزی ودامپروری در ماسال با محوریت ” جهش تولید ” انجام و با برنامه ریزی میسر می شود .

وی با اشاره به اینکه این شهرستان ۷هزار هکتار شالیزار دارد، افزود: ۲ هزار و۵۰۰  شالیکار ماسالی سالانه ۳۲ هزارتن شلتوک تولید می کنند که ازاین محل ۲۱هزار تن برنج سفید از رقم های بومی استحصال می گردد .

فرماندار شهرستان ماسال خاطرنشان کرد: در سال جدید باتوجه به پیشرفت مکانیزاسیون کشاورزی وکشت ارقام پرمحصول شاهد جهشی در تولید این محصول خواهیم بود.

پورحضرت افزود: اینکه ماسال رتبه اول در کشت دوم محصولات چون راتون و باقلا وعلوفه دامی را دارد می تواند فرصتی مناسب در زمینه افزایش در آمد اقتصادی و تولید در منطقه باشد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه