سیاری خبر داد:

ایجاد ۴ هزار و ۵۷۵ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در سراسر کشور

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و تمامی مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵ تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودرو‌ها در ورودی۸۰ شهر از جمله اقدامات ارتش در مقابله با ویروس کرونا است.

ایجاد ۴ هزار و ۵۷۵ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در سراسر کشور
به گزارش ۸دی، دریادار حبیب الله سیاری امروز  در مراسم افتتاح نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ارتش، اظهار داشت: سامانه بهداشت و درمان ارتش با پایش مستمر بیمار در کشور چین وضعیت را تحت کنترل داشت. با شیوع بیماری در کشور و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در ستادکل نیرو‌های مسلح، قرارگاه پدافند زیستی در ارتش و نیرو‌های تابعه نیز ایجاد شد و اقدامات مهمی انجا شد.
وی افزود: به دنبال صدور فرمان فرمانده کل قوا به ستاد کل نیرو‌های مسلح مبنی بر ساماندهی خدمات نیرو‌های مسلح برای کمک بیشتر به سامانه بهداشت و درمان کشور و پیش بینی انجام رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی احتمالی و ابلاغ قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) ستاد کل نیرو‌های مسلح به ارتش نیرو‌های ارتش فعالیت خود را افزایش دادند.
وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به خدمات رسانی ۳۲ بیمارستان و کلیه مراکز درمانگاهی، در اختیار قرار دادن ۱۶۰۰ تخت، راه اندازی ۲۰۰ مرکز پایش سیار و ثابت، ایجاد ۴۵۷۵تخت نقاهتگاهی، پایش سلامت و ضد عفونی خودرو‌ها در ورودی۸۰ شهر، ضد عفونی خیابان‌ها و اماکن عمومی، تبدیل خیاط خانه‌ها به کارگاه تولید ماسک، تبدیل اماکن تولید مواد شوینده به مواد ضدعفونی کننده، بکارگیری تجهیزات یگان‌های جنگ نوین و تغییر کاربری برخی از آن‌ها و ساخت تجهیزات جدید.
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در جهت اجرایی شدن رزمایش نیروی زمینی به صورت گسترده در ابعاد مختلف وارد عمل شد و در نهایت در اجرای تدبیر ستادکل نیرو‌های مسلح و دستور فرمانده کل ارتش نیروی زمینی مامور به ایجاد نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی ظرف مدت ۴۸ ساعت شد که هدف اول نشان دادن توانمندی‌های ارتش در اتفاقات مشابه در کمترین زمان و هدف دوم کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور برای کاهش مدت بستری بیماران است.
وی تصریح کرد: نیروی زمینی با اقدام به موقع و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود امروز موفق شده است این ماموریت را با سرافرازی به انجام برساند. نیرو‌های تابعه ارتش همزمان با انجام این اقدامات گسترده و موثر در حفظ ارتقا و توان رزمی خود فعال بوده و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارا هستند.

منبع: خبرگزاری میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه