رئیس اداره فضای مجازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

نگاهمان به فضای مجازی، صرفاً نگاه تهدیدمحور نیست/ ارتش متعلق به این ملت است

رئیس اداره فضای مجازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ما نگاهمان به فضای مجازی در ارتش، صرفاً نگاه تهدیدمحور نیست، تهدیدها را احصاء می‌کنیم و با آنها مقابله می‌نماییم.

نگاهمان به فضای مجازی، صرفاً نگاه تهدیدمحور نیست/ ارتش متعلق به این ملت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» پاکرو در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا اظهار کرد: در نیروی زمینی ارتش یگان‌هایی به نام تیپ‌های راهبردی، مانند تیپ ۶۵ نوهد نیروهای ویژه هوابرد نیروی زمینی وجود دارند که مأموریت این یگان‌ها این است که در عمق خاک دشمن عملیات انجام دهند و با پیروزی به پایگاه خود بازگردند.

وی در ادامه افزود: امروز، شکل و ساختار فضای مجازی به نحوی شبیه به تیپ‌های راهبردی شده است که قادر به ایجاد تأثیرات راهبردی در عمق جبهه‌های دشمن هستند و در حوزه اذهان و جنگ شناختی نیز می‌توانند موفق واقع شوند و دستاوردهای ویژه‌ای داشته باشد.

 رئیس اداره فضای مجازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در ارتش جمهوری اسلامی به دنبال این هستیم که بتوانیم سرمایه‌هایمان را با استعدادهای تولید محتوا و کنش گری در فضای مجازی شناسایی و سازمان‌دهی کنیم، تصریح کرد: این سازماندهی در حال حاضر در جریان است و ما به دنبال تکمیل ظرفیت‌های آن هستیم تا یک ساختار رزمی قوی، مبتنی بر استعداد و امکانات فضای مجازی، برای ارتش فراهم آوریم.

پاکرو ادامه داد: امروز، جمع کثیری از خانواده‌ها و کارکنان ارتش در سرتاسر کشور در معرض آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی قرار دارند. آنها مهارت‌ها و توانمندی‌هایی دارند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم و از این طریق مطالبات فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تأمین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نگاهمان به فضای مجازی در ارتش، صرفاً نگاه تهدیدمحور نیست، گفت: تهدیدها را احصاء می‌کنیم و با آنها مقابله می‌نماییم، ولی اولویت ما استفاده از فرصت‌ها برای شناخت فضای مجازی است تا بتوانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیام انقلاب و اسلام ما این است که ارزش‌ها، استعدادها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی را به جامعه معرفی نماییم، عنوان کرد: امیدواریم اصحاب رسانه هم در این موضوع دست ما را بگیرند. ارتش، ارتش شخص نیست؛ بلکه ارتش این ملت است. ارتشی که در کنار ملت و خادم ملت بوده و هرجا که تنگنا و سختی برای نظام بوده در کنار مردم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: افرادی که اصحاب رسانه هستند و رسانه را در اختیار دارند و در قالب اطلاع‌رسانی شناسایی می‌شوند، می‌توانند همراه ما در رزم باشند تا به‌عنوان رزمنده‌ای در کنار ارتش جمهوری اسلامی قرار بگیرند و پیام اقتدار ملت بزرگ ایران را به‌خوبی به جهانیان منتقل نمایند.

رئیس اداره فضای مجازی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درباره تدابیر و اقدامات این اداره در مواجهه با تهدیدات فضای مجازی اظهار کرد: نکته مهمی که در حوزه سازماندهی وجود دارد، این است که باید قادر به لشکرسازی و شبکه‌سازی باشیم. ما به این جنگ به‌عنوان جنگ شبکه‌ای نگاه می‌کنیم، در جنگ شبکه‌ای یا جنگ‌های اجتماعی این جامعه است که وارد جنگ می‌شود و ابزار جنگی را در اختیار دارد. یکی از اولویت‌های مهم ما در این زمینه، شناسایی افراد مؤثر است که بتوانند در این حوزه ما را یاری کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: مهارت‌ها و توانمندی‌های که ما از عصر انکار، رسانه و شبکه‌های اجتماعی می‌دانیم این است که امروزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان حقیقتی در قالب فضای رسانه‌ای و در هرم سواد رسانه‌ای از تأثیرگذاری تجهیزات و جنگ شناختی حرف می‌زنند. ما توانمندی‌ها و مهارت‌های افرادی که در این زمینه حضور دارند را تشخیص می‌دهیم.

 پاکرو با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم فضای مجازی را به‌عنوان یک خط موازی با ارتش در نظر بگیریم، گفت: در اداره فضای مجازی، اتصال و ارتباط ویژه‌ای با افراد فعال فراهم کرده‌ایم تا حضورمان را به حضوری عملیاتی در این فضا تبدیل کنیم. این اتصال و حضور ما امکانی را فراهم می‌کند که در مواجهه با تهدیدات، به‌دقت و بهره‌وری اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه