کروناویروس مغلوب فناوری‌های هوشمند شد + فیلم

به گزارش ۸دی،  یک خبر در روز‌های آغازین سال جدید میلادی جهان را در بهت فرو برد. بزرگترین اقتصاد جهان که عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را هم با خود یدک می‌کشد اعلام کرد یک ویروس ناشناخته در آن نفوذ کرده است. ویروسی که به سرعت در ریه مردم این کشور و سایر کشور‌های دنیا رسوخ […]

کروناویروس مغلوب فناوری‌های هوشمند شد + فیلم

به گزارش ۸دی،  یک خبر در روز‌های آغازین سال جدید میلادی جهان را در بهت فرو برد. بزرگترین اقتصاد جهان که عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را هم با خود یدک می‌کشد اعلام کرد یک ویروس ناشناخته در آن نفوذ کرده است. ویروسی که به سرعت در ریه مردم این کشور و سایر کشور‌های دنیا رسوخ کرد و کشته‌های بسیاری را به همراه داشت.

ووهان حالا دیگر یک نام عادی برای شهری در کشور چین نیست. مردم این نام را با ویروسی به نام کوئید ۱۹ (کرونا ویروس) می‌شناسند. از آنجا که چین کشور پرجمعیتی است اپیدمی بیماری‌ها نیز در آن سرعت بیشتری دارد، در نتیجه مسئولین این کشور در اولین قدم اقدام به قرنطینه شهر‌های مبتلا گرفتند، اما کنترل همه مردم کار سختی بوده و ممکن بود افراد مبتلا برای مراجعه به مراکز درمانی مقاومت کنند یا آن‌ها که سالم بودند بدون رعایت نکات بهداشتی مبتلا شوند.

دقیقا در همین نقطه است که تکنولوژی‌های نوین به فریاد سیاستگذاران رسید. سالهاست که واژه شهر هوشمند در جهان مطرح است، اما شاید همه از فواید آن بی اطلاع باشند. نمونه عینی استفاده از این تکنولوژی در شهر بحران‌زده ووهان دیده شد. اپراتور‌های کارآزموده با استفاده از فناوری‌هایی مثل پهپاد، هوش مصنوعی یا اینترنت اشیا تلاش کردند علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی، از شیوع بیشتر این بیماری بهره ببرند.

در فیلم زیر گوشه‌ای از کارایی فناوری‌های نوین که موجب کاهش انتشار بیماری کروناویروس در شهر ووهان چین شد را مشاهده خواهید کرد:

 

منبع: دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه