کربلایی کاندیدای انتخابات رشت در گفتگو با 8دی؛

مجلس دهم خنثی ترین مجلس در طول انقلاب/ مردم به کاندیدای حامی این دولت رأی نخواهند داد/ گردشگری در گیلان بیمار است

کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه رشت گفت: اگر مجلس دهم چند ماه هم تعطیل می‌شد اتفاق خاصی برای نظام جمهوری اسلامی ایران نمی افتاد.

مجلس دهم خنثی ترین مجلس در طول انقلاب/ مردم به کاندیدای حامی این دولت رأی نخواهند داد/ گردشگری در گیلان بیمار است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حسن کربلایی، کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت در دفتر پایگاه خبری_تحلیلی هشت دی حضور پیدا کرد.

وی در معرفی و اعلام رزومه کاری خود اظهار کرد: حسن کربلایی هستم متولد ۱۳۳۸ از دوران نوجوانی در موضوعات فرهنگی و دینی فعالیت کردم، در دوران دبیرستان اقدام به برگزاری جلسات قرآنی و سیاسی میکردم و در دوران مبارزه با طاغوت در قم در محضر شاگردان امام راحل بودم.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان گفت: تلاش در تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در استان گیلان، سه سال در آموزش و پرورش بعنوان دبیر دبیرستان شهرستان رشت مشغول بودم، سپس جهت محرومیت زدایی در روستاها جذب جهاد سازندگی شدم و در دوران دفاع مقدس تحت عنوان سنگر سازان بی سنگر در جبهه مسئولیت داشتم.

وی با اشاره به حضور خود در صدا و سیمای گیلان بیان کرد: در صدا و سیمای گیلان در بخش اجرایی، اداری و مالی فعالیت داشتم و به مدت ۷سال مسئول رادیو گیلان صدا و سیما بودم که اوج خدمت رسانی های ما در برف سال ۸۳ بود که هنوز در خاطر مردم باقی مانده است.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت تصریح کرد: در رادیو اقداماتی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی انجام دادیم زیرا رادیو باید مطالبه گری کند نه اینکه بلندگویی برای گزارش کار مدیران به مردم باشد، بویژه اینکه در برف۸۳ مردم گیلان دچار مشکلات بسیاری در همه ابعاد بودند و من این مشکلات را در رادیو مطرح و مسئولان و مدیران را وادار به پاسخگویی میکردم.

کربلایی ادامه داد: حدود ۱۰ سال همزمان با کار در رادیو گیلان، مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان گیلان بودم،تاسیس موسسه قرآن شهید بهشتی، کمک در ساخت موکب نور الزهرا در کربلا، موسسه خیریه کرامت جهت کمک به محرومان، تشکیل کانون سنگرسازان بی سنگر برای ارتباط با خانواده شهدا و لایبروبی مرداب انزلی از دیگر اقدامات وی در طول انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی مرداب انزلی باعث آسبب به محیط زیست، آلودگی ماهیان و بروز مشکل برای مصرف کنندگان آبزیان میشود افزود: دوستان ما بدون اینکه به طبیعت لطمه ای وارد کننده حدود ۵ تا ۶ سال در این زمینه کار کردند و در حال حاضر دولت حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان حقوق کار کارگران، تعمیرات دستگاه‌ها و… به ما بدهکار است که فقط قول و وعده داده است.

قرارداد هزار میلیارد تومانی استانداری و محیط زیست جهت پاکسازی آزمایشی رسوبات مرداب انزلی

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد هزار میلیارد تومانی بین استانداری و محیط زیست با یک شرکت جهت پاکسازی رسوبات مرداب انزلی گفت: تاکنون ۲۰۰میلیارد تومان پرداخت شده است، این کار تنها یک کار آزمایشی است که همه متخصصان این امر مدعی هستند این آزمایش در مرداب انزلی نتیجه نمیدهد و باعث آلوده شدن ماهیان و کسانی از این ماهی ها می خورند میشود.

کربلایی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی دارای تجربه و تخصص است بیان کرد: در یک موسسه کشاورزی به نام میرزا کوچک خان که در حد فاصل بین سیاهکل و سد سنگر است خدمت کردم که ۲۰۰سرباز سپاه نیروی من هستند و در آنجا کارهای کشاورزی شامل تولید و پرورش ماهی، تولید عسل، تولید برنج و نوغان داری جزو وظایف اصلی ما بود.

وی درباره حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به شخصه عادت دارم در کاری که دیگران می‌توانند انجام دهند خود را دخالت ندهم اما در این دوره احساس کردم میدان خالی است و افراد شایسته و برجسته در میان تیم مورد نظر ما وارد این کارزار نشدند بنابراین بدون برنامه ریزی قبلی و مشورت و تاکید دیگران، بررسی توانایی ها و تجربیات خود ورود در عرصه انتخابات را به نوعی وظیفه خود دانستم.

میدان انتخابات عرصه جهاد است

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم بیش از آوردن رای برای من حائز اهمیت است بیان کرد: این میدان یک میدان جهاد است و در میدان جهاد نباید پا پس کشید و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که تاکید داشتند و هر کسی که در خود توانایی میبیند وارد این عرصه شود، این توانایی را در خود دیدم و ورود کردم.

کربلایی از مجلس دهم به عنوان مجلسی خنثی در طول ۴۰سال انقلاب یاد کرد و افزود: نمی‌گویم در این مجلس افراد شایسته حضور نداشتند و اتفاقا اخیرا رهبر معظم انقلاب از مجلس بابت تصویب بودجه جهت مبارزه با تروریسم تشکر کردند اما در مجموع اگر مجلس دهم چند ماه هم تعطیل می‌شد اتفاق خاصی برای نظام جمهوری اسلامی ایران نمی افتاد.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت با اشاره به ورود برخی نمایندگان از طریق لیست، فتنه ها، ترفند ها و تغییر چهره برخی دیگر از نمایندگان بیان کرد: در مجلس دهم تهدیدها و تطمیع ها بر رای و تصمیم برخی نمایندگان تاثیر گذاشت و همین امر باعث کارنامه ضعیف و عملکرد پایین دهمین مجلس شورای اسلامی شد.

 مردم در انتخابات فریب تبلیغات کلان و انبوه را نخورند

وی با بیان اینکه هرجا مقام معظم رهبری مدیر و مسئولی تعیین می‌کند بر اساس شایسته سالاری است نظیر فرمانده سپاه، ارتش، یگان های گوناگون ولی در دموکراسی لزوماً به بهترین ها دست پیدا نمی‌کنیم افزود: بر این اساس مردم در انتخاب خود باید بررسی و تحقیق کافی و جامع در مورد سوابق و گذشته افراد داشته باشند و فریب تبلیغات کلان و انبوه را نخورند.

کربلایی با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه یک سوم اعضای مجلس دچار فساد هستند برای جمهوری اسلامی ایران نقطه ضعف محسوب می شود و مردم باید در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشند.

 انتخاب متخصص متدین با مختصات انقلابی گری

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت با تأکید بر فرمایش امام راحل که فرمودند میزان رای ملت است و ملت اسلام را میخواهد بیان کرد: ما باید نماینده ای انتخاب کنیم که برای دین و ارزش‌های دینی و جمهوری اسلامی هم مفید واقع شود چون تخصص به تنهایی فایده ندارد و امروز متخصص متدین جهت خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران که دارای ویژگی ها و مختصات انقلابی گری هستند زیاد داریم.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان ما همواره در معرض امتحان هستند گفت: مال دنیا، پست و مقام وسوسه انگیز است، این روزها کاندیدها حرف‌هایی می‌زنند و ادعاهایی می‌کنند که بنا به کارنامه و سوابق گذشته آنها نمی‌توان چنین ادعایی را از آنها پذیرفت اگر به عنوان مثال اتفاقی مانند فتنه ۸۸ بیفتد این کاندیداها می‌توانند وارد میدان شوند و از نظام دفاع کنند یا خیر؟

اعلام موضع کاندیدا نسبت به آمریکا

کربلایی تصریح کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید فردی شجاع را انتخاب کرد برخی از این کاندیدها هیچگاه در مورد آمریکا اعلام موضع نکردند و اسم برخی دیگر در لیست های دهن پرکنی است، در مجموع باید افرادی را انتخاب کرد که قبلا امتحان پس داده باشند وگرنه انتخاب فردی بدون شناخت قبلی مثل خریدن هندوانه‌ای بسته و بردن به منزل است که دیگر فایده ای ندارد.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت با بیان اینکه همواره در عرصه‌های مختلف مدیران نالایق را به مردم معرفی و با آنها مبارزه کردم و با اشاره به سازمان صمت گیلان گفت: ۸۰ درصد اقتصاد ما در حوزه صنعت و معدن جابجا می شود به همین دلیل مدیران این سازمان را باید از افرادی پاکدست، درست و انقلابی باشند

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که در کار اداری نیاز به یک انقلاب داریم ادامه داد: زمانی که در سازمان صمت گیلان مدیر سابق را به جرم فساد مالی دستگیر و مدیر جدید را نیز به همان جرم دستگیر می‌کنند نباید فردی از شهرستان دیگر که رد صلاحیت شده و دچار مشکل است را سر چنین کاری آورند زیرا برخی افراد پول دوست مانند اختاپوس چند دست و پا دارند و از هر طریق سعی می کنند رسوخ کنند.

مدیران نا اهل نباید سر کار باشند

کربلایی با تاکید بر اینکه نباید افراد مشکل‌دار و مریض وارد حوزه تجارت، ورزش، استانداری و سایر بخش‌ها شوند گفت: وقتی مدیران فاسد نظام دستگیر می شوند یک افتخار برای قوه قضاییه است که ما یک دزد را گرفته ایم اما از سوی دیگر مردم و جوانان نسبت به نظام بد می شوند به همین دلیل نباید اجازه دهیم مدیران نا اهل سر کار باشند.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت اشاره به وظایف نمایندگان مجلس بیان کرد: نظارت بر اجرای دقیق مصوبات مجلس شورای اسلامی، دستگاه ها، مدیران، صرف هزینه ها و بودجه و… از جمله مواردی است که باید نمایندگان بر آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله نفوذ که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است بیان کرد: پروژه نفوذ در حال انجام است و بخشی از آن از خارج از کشور و بخش زیادی مربوط به سود جویی و چپاول هایی است که در داخل نظام انجام می شود و وظیفه همه ما مبارزه با آن است.

کربلایی خاطرنشان کرد: در صورتی که نماینده شوم مسیر مبارزه با مفسدان را ادامه خواهم خواهم داد قبلاً این را یک وظیفه بر خود می دانستم و پس از نماینده شدن علاوه بر وظیفه دینی از طریق اختیارات قانونی خود عمل می‌کند.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت وی با اشاره به شعارهای انتخاباتی برخی کاندیداها گفت: رفع مشکلات رودخانه زرجوب و گوهررود و سراوان بر عهده استانداری و شهرداری و دستگاه‌های ذیربط است نباید مردم فریب برخی کاندیدا را با شعار اصلاح این مشکلات خورد.

وی با تاکید بر اینکه پس از رای آوردن ما تنها نماینده رشت نیستیم و نماینده کل مردم کشور هستیم بیان کرد: در بحث بهداشت و درمان مردم در سطح کشور مشکلات اساسی دارند و بیماران نباید درگیر بیمه و هزینه های درمانی خود شوند بیمه روستایی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد که این موارد با همکاری وزارت بهداشت و درمان و پزشکان قابل اجرا است

کربلایی با اشاره به موضوع و مشکلات کشاورزان گیلانی بیان کرد: کشاورزان در استان های همدان، اراک، کرمان و اصفهان سرمایه دار هستند اما در استان گیلان از وضعیت ظاهری افراد هم می‌توان فهمید که یک فرد کشاورز است که کم بودن زمین های کشاورزی و تک محصول بودن مزارع از دلایل مقرون به صرفه نبودن کشاورزی در استان گیلان است.

آموزش فنی حرفه ای در روستاها جهت اشتغالزایی

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت در تشریح مهاجرت روستاییان به شهر گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید آموزش خود را به داخل روستاها ببرد و با پرداخت تحصیلات و آموزش رایگان زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی جهت تعمیر ابزار آلات کشاورزی ،دوچرخه، موتور و…فراهم سازد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در استان گیلان ۷ ماه از سال را بیکار و در قهوه خانه ها هستند تصریح کرد: جوانان به دلیل نداشتن شغل از روستا مهاجرت و به شهرها می‌روند که به دلیل نداشتن پول کافی مجبور به حاشیه نشینی می شوند خروج جوانان از روستاها علاوه بر مشکلات اقتصادی فرهنگی و اجتماعی گاهی مشکل سیاسی نیز ایجاد می کند

کربلایی با بیان اینکه صنایع دستی استان گیلان نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است افزود: کشاورزان باید در زمینه بسته بندی محصولات خود و صنایع دستی آموزش لازم را ببینند و محصولات خود را بدون اینکه در اختیار دلالان قرار دهند به بازار عرضه کنند.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت با تأکید در سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی تصریح کرد: باید به کشاورزان آموزش لازم را در خصوص محصولاتی مانند کیوی و مرکبات داده شود تا بصورت شربت، مربا، کمپوت و…تهییه کنند.

وی تصریح کرد: کشاورز نباید محتاج دیگران و ۴۵ هزار تومان یارانه باشد و به کشاورزان اگر اموزش و تسهیلات لازم را بدهند می توانند به دیگران هم کمک کند و امورات خود را به راحتی بگذراند با توسعه کشاورزی بازار نیز رونق پیدا میکند.

گردشگری در استان گیلان بیمار است

کربلایی با بیان اینکه گردشگری در استان گیلان بیمار است افزود: سرمایه گذاری دقیق و قوی و جذب مسافران باعث رونق اقتصادی بهبود وضعیت کشاورزان و فروش محصولات خانه خود نظیر شیر، نان، تخم مرغ و نیز توسعه صنایع دستی می‌شود در صورتی که امروز مسافران یک روزه به گیلان سفر می‌کنند و ما تنها زباله جمع کن مسافران هستیم.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت ادامه داد: اجاره خانه هایی بعنوان سوئیت و ویلا به مسافران حرکتی اشتباه است و باعث ایجاد خانه های فساد میشود، زیرا گاها افرادی دزد، قاتل و مسئله دار از سایر استان‌ها و یا کشورهای دیگر به استان گیلان می‌آیند و در این خانه ها پناه می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که خود را وابسته به دولت فعلی می‌دانند و کاندیدا می‌شوند از آرای بالایی برخوردار نخواهند شد افزود: دولت به اندازه کافی برای مردم دردسر درست کرده است و مردم از این دولت گله دارند به همین دلیل از کسانی که حامی این دولت هستند حمایت نمی کنند افرادی که از این دولت حمایت می کردند امروز باید جوابگو باشند هرچند که برخی از آنها حمایت خود را پس گرفته‌اند.

کربلایی تصریح کرد: ملت ایران مردمی هوشیار و بیدار هستند و در نهایت مجلسی را شکل می دهند که در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی، در تراز شخصیت بزرگی مانند سردار قاسم سلیمانی و از مشکلات مردم باخبر و از جنس آنها باشد.

دولت به سرمایه گذاری بر روی جوانان اعتقادی ندارد

وی با بیان اینکه دولت اقتصاد مقاومتی را باور ندارد گفت: نگاه دولت به خارج از کشور است رهبرمعظم انقلاب بارها فرموده‌اند که آرزو می کنند که در چاههای نفت بسته شود ولی دولتمردان به دنبال این هستند که بازار نفت پیدا کنند! چون می گوید بودجه نداریم زیرا به توانایی داخلی و سرمایه گذاری بر روی نیروی جوان اعتقادی ندارند‌.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت تصریح کرد: باید دولت و مجلس به صورت جدی با ورود کالا مبارزه کند و این به معنای نفی تعامل با دنیا نیست ولی نباید کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود را از طریق قاچاق و یا رسمی وارد کنیم.

کربلایی با بیان اینکه مردم در ساخت مجلسی انقلابی نقش بسزایی دارند بیان کرد: کسانی که دارای ظرفیت و تیربون هستند در این روزهای باقیمانده چهره های خوب و اصلح را از طریق پیامک، فضای مجازی، رسانه‌ها، حضوری و… به مردم معرفی کنند که مردم از سردرگمی خارج شوند.

وی با بیان اینکه کاندیداها مردم را با شعارهای خود فریب ندهند، از امکانات دولتی استفاده نکنند و در وهله اول خود قانون را رعایت کنند افزود: کاندیداهای انتخاباتی در شهر رشت تنها از نظر قانونی اجازه نصب بنر در ستادهای خود دارد ۵ بنر درشهررشت و پنج بنر در بخش‌های دیگر رشت اما تا این ساعت خبر رسیده است که یک کاندید ۴۵۰ بنر چاپ کرده است!

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت ادامه داد: پایه ها و اسکلت هایی که این بنر را باید نگهداری کند حداقل ۵۰۰ هزار تومان پول آن است و هزینه چاپ پوستر و بنر و…بسیار بالا خواهد شد! کسی که خود قانون را رعایت نمی کند نمی تواند در آینده ناظر خوبی برای رعایت قوانین باشد.

دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نسبت به تخلفات واکنش سریع نشان دهند

کربلایی با اشاره و نظارت و پیگیری تخلف تخلفات توسط هیئت های نظارتی، قضایی و…ابراز کرد: عدم برخورد با تخلفات باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بلافاصله واکنش سریع نشان دهند و بنرهای اضافی را جمع کنند.

وی با اشاره به خرید و فروش آرا در انتخابات بیان کرد: دادستان جهت پیشگیری از جرم بصورت قانونی می تواند دو روز پیش از انتخابات دلالانی را که زمینه خرید رای دارند را شناسایی و دستگیر کند.

کاندیدای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت در پایان خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می کنم فریب نیرنگ ها را نخورند و کارنامه کاری  و دیدگاه های کاندیداها را بررسی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه