هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر مقاومت برگزار می‌شود

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از برگزاری هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر مقاومت در استان با رونمایی از کتاب های صوتی زنان دفاع مقدس گیلان و مستند پرواز و دلتنگی خبر داد.

هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر مقاومت برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، سمیه اقدامی مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از برگزاری هفتمین جشنواره استانی اسوه های صبر مقاومت و اولین گردهمایی ۳۴٠ زن رزمنده استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و ارسلان زارع استاندار گیلان، زنان رزمنده و خانواده های معظم شهدا، ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه (۳٠ بهمن) در دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.

مسئول امور زنان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان جشنواره اسوه های صبر و مقاومت را از جمله برنامه های مهم حوزه زنان دفاع مقدس کشور دانست که هر ساله همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی مراکز استان ها برگزار می شود، افزود: این طرح بین المللی در کشور اسلامی لبنان نیز برگزار شده است.

نائب رییس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان و دبیر اجرایی جشنواره استانی اسوه های صبر مقاومت در ادامه هدف از برگزاری اینگونه همایش ها و گردهمایی ها را علاوه بر تقدیر از شیر زنان حماسه آفرین، خاطره گویی به جهت ثبت و ضبط خاطرات، ایجاد روحیه خودباوری، بسط و گسترش روحیه استقلال و حماسه‌آفرینی زنان، تعمیق باورهای قلبی این بانوان به نسل های آینده دانست.

اقدامی بیان کرد: برای برگزاری این مراسم ۱۲ دستگاه اجرایی استانی عضو کمیته زنان دفاع مقدس مشارکت دارند و از دانش آموزان و دانشجویان شرق گیلان نیز برای شرکت و بهره مندی از این مراسم دعوت به عمل آمده است.

وی ضرورت حضور نسل جوان را در این مراسم الگوپذیری برای سبک زندگی خود با شنیدن خاطرات رزمندگان زن گیلانی بیان کرد و ادامه داد: آشنایی با این زنان صبور و مقاوم گیل و دیلم که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس چگونه می زیستند، بسیار مهم و لازم است.

وی به وجود مادران سه شهید در استان گیلان اشاره کرد و گفت: در این برنامه از چهار مادر شهیدی که در قید حیات هستند و سه فرزندشان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند به همراه ۱۸ مادر و همسر شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و زنان رزمنده، تقدیر به عمل می آید.

اقدامی در ادامه خواستار پیوند و نزدیکی هرچه بیشتر جوانان و رزمندگان و ایثارگران با اداره کل حفظ آثار گیلان شد و افزود: خاطرات بزرگوارانی که در قید حیات هستند و خانواده های معظم شهدا و ایثارگرانی که از دنیا رفته اند، می بایست ثبت و ضبط شود و برای تاریخ استانمان به یادگار بماند.

وی در پایان  گفت: در این جشنواره برای اولین بار از کتاب های صوتی زنان دفاع مقدس گیلان و مستند «پرواز و دلتنگی» که به خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره دارد، رونمایی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه