معاون فناوری و اطلاعات استانداری گیلان:

تسریع در فرایند رای گیری با الکترونیکی کردن انتخابات/ احراز هویت و سایر فرایندهای انتخابات الکترونیکی و مکانیزیمی انجام میشود

معاون فناوری و اطلاعات استانداری گیلان در همایش عوامل اجرایی، نظارت و برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی گیلان گفت: دستگاه های احراز هویت الکترونیکی مانع رای تکراری، شناسایی فوتی و هویت رای دهندگان که در کسری از ثاتیه محرز میشود و موحب تسریع در فرایند رای گیری در شعب اخذ رای میشود.

تسریع در فرایند رای گیری با الکترونیکی کردن انتخابات/ احراز هویت و سایر فرایندهای انتخابات الکترونیکی و مکانیزیمی انجام میشود

به گزارش خبرنگار ۸دی، سعید زاهدی ظهر امروز در همایش عوامل اجرایی، نظارت و برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی گیلان در سالن همایش نیروی انتظامی با بیان اینکه انتخابات امسال به عنوان انتخابات الکترونیکی نام گرفته است اظهار کرد: در این فرایند رای گیری بصورت کاغذی انجام میشود و احراز هویت و سایر فرایندهای انتخابات از صفر تا ۱۰۰در بسترهای الکترونیکی و مکانیزیمی انجام میشود.

معاون فناوری و اطلاعات استانداری گیلان با اشاره به اهمیت پوشش میدانی و آنتن دهی شعب اخد رای در سطح استان گیلان و با بیان اینکه تمام شعب رای بصورت آنلاین هستند و از میانگین متوسطه کشوری در سطح بالاتری قرار دارد گفت: نامساعد بودن شرایط جوی باعث بروز اشکال در برخی نقاط گیلان شد که فردا تست میدانی از تمام دکل های استان صورت میگیرد که منجر به دستیابی به هدف سلامت انتخابات دست پیدا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر آنلاین شدن شعب اخد رای راس ساعت ۸صبح گفت: اولین صورت جلسه در راس ساعت ۸صبح و یک استعلام کدملی از اولین رای دهنده باید انجام شود تا شعب اخذ رای در مانیتور وزارت کشور آنلاین شود و به نمایش در خواهد آمد.

زاهدی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۵۴۰شعب اخذ رای است گفت: به تعداد شعب اخذ رای، ۵۴۰دستگاه احراز هویت الکترونیکی جدید و ۹۵ دستگاه ذخیره داریم که به اقتضاء شهرستان ها ۱۵درصد برای شعب شهری و ۲۰درصد برای شعب روستاها در نظر گرفته شده است.

زاهدی، سلامت و دقت را علاوه بر سرعت را اصلی ترین هدف الکترونیکی کردن انتخابات عنوان کرد و درباره دستگاه های احراز هویت الکترونیکی گفت: این دستگاه ها مانع رای تکراری، شناسایی فوتی و هویت رای دهندگان که در کسری از ثاتیه محرز میشود و موحب تسریع در فرایند رای گیری در شعب اخذ رای میشود.

معاون فناوری و اطلاعات استانداری گیلان تصریح کرد: این دستگاه های مکانیزه علاوه بر سیم کارت به خط تلفن ثابت نیز متصل میشوند و در سه لایه به سازمان ثبت احوال اتصال دارند.

معاون فناوری و اطلاعات استانداری گیلان خاطر نشان کرد: پس از پایان ساعت انتخابات، سامانه جامع کاملا قطع میشود و اجازه رای جدید وجود ندارد به همین دلیل شعب اخذ رای پیش بینی زمان خاتمه رای را در نظر داشته باشند و به اندازه زمان باقی مانده افراد را به داخل شعب اخذ رای ورود دهید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه