هشت پروژه عمرانی، رفاهی و زیرساختی در کوچصفهان افتتاح شد

در هشتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر، هشت پروژه عمرانی، رفاهی و زیرساختی در کوچصفهان از توابع شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

هشت پروژه عمرانی، رفاهی و زیرساختی در کوچصفهان افتتاح شد

به گزارش ۸دی، فرماندار شهرستان رشت عصر روز شنبه درباره افتتاح این پروژه ها  گفت: ایستگاه آتش نشانی شهرداری کوچصفهان با صرف هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، بلوار شهید سلیمانی با یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان، واحد پذیرایی سفره خانه سنتی با ۲ هزار مترمربع به مساحت با اشتغالزایی ۱۵ نفر و با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

میرشمس مومنی زاده افزود: پروژه تقویت شبکه برق رسانی “۱۵ پروژه” با ارزش ۶ میلیارد تومان، آسفالت راه روستایی به طول هزار و ۲۰۰ مترمربع و با صرف هزینه ۶۰۰ میلیون تومان ، چمن مصنوعی روستای فشتم کوچصفهان با ۴۹۵ میلیون تومان و پروژه عمران شهری شامل پیاده رو سازی، جمع آوری آب های سطحی و غیره با ۴۸۴ میلیون تومان در کوچصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین فروشگاه اتکا کوچصفهان امروز (شنبه) با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و با اشتغالزایی ۶ نفر به بهره برداری رسید.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل میباشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت از مناطق مستعد برای جذب گردشگر به شمار می آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه