در پی وزش باد گرم؛

۴۱هکتار از جنگل های گیلان دچار آتش سوزی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۴۱ هکتار از جنگل های گیلان در ۸ شهرستان استان دچار حریق شد.

۴۱هکتار از جنگل های گیلان دچار آتش سوزی شد

به گزارش ۸دی، هواشناسی از هفته های قبل هشدار بادگرم شدید در کیلان را داده بود و حال چند روزی است گیلان گرفتار باد گرم شدید و در پی آن آتش سوزی های گسترده شده است.

طبق اعلام محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در اثر وزش بادگرم که از چند روز پیش در گیلان آغاز شده ۱۶ و نیم هکتار از جنگل های شهرستان تالش، بیش از ۶ هکتار از جنگل های سیاهکل، ۴ هکتار از جنگل های رضوانشهر، ۶هزار متر مبع از جنگل های آستارا ،۳ هزار متر مربع از جنگل های رودبار ، یک و نیم هکتار از جنگل های فومن، هزار متر مربع از جنگل های ماسال و ۵هزار متر مربع از جنگل های شهرستان رشت آتش گرفنه است.

فیلمی از آتش سوزی جنگل های رضوانشهر

 

همچنین بر اساس خبرهای رسیده از خبرنگار ۸دی روستای “کله سرا” بخش اسالم تالش نیز از ساعت ۸ شب ۱۷بهمن آغاز شده بود که به کمک نیروهای مردمی و آتش نشانی شهرداری حویق مهار شد؛ البته این سومین آتش سوزی این روستا در ماه اخیر است و برخی شاهدان می گویند از عمدی بودن آن خبر می دهند.

تصاویر این آتش سوزی را در زیر ببینید:

 

گیلان در چند روز اخیر شاهد آتش های بسیاری بود که خوشبختانه با تلاش و کوشش آتش نشانان شهر باران مهار شدند.

۱۵ بهمن ماه نیز انبار دو سوله ضایعات کارتن و کاغذسازی در شهر صنعتی رشت طعمه حریق شد که شدت بادگرم و آتش سوزی در دو سوله مملو از ضایعات کارتن و کاغذ عملیاتی سخت و نفس گیر را برای آتش نشانان رقم زد.

در پی ادامه دار بودن وزش باد گرم در گیلان سازمان آتش نشانی رشت نسبت به رعایت نکات ایمنی هشدار داد.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در پی وزش باد گرم و احتمال بروز حوادثی همچون آتش سوزی و ریزش آوار به شهروندان گفت: از محکم بودن حلب‌های شیروانی و سفال در پشت بام‌ها و همچنین مصالح ساختمان‌های در حال احداث جهت پیشگیری از ریزش آوار اطمینان حاصل نموده و از قرار دادن گلدان‌ها و وسایل معلق بدون محافظ در ارتفاعات جلوگیری کرده تا از احتمال سقوط و نهایتا آسیب دیدگی شهروندان پیشگیری نمائیم.

در پایان با توجه به وزش شدید باد گرم از شهروندان به ویژه جنگل نشینان خواسته می‌شود تا جهت پاک سازی محوطه اطراف منازل خود به شدت از روشن نمودن آتش خودداری کنند، زیرا با توجه به تجربیات گذشته احتمال گسترش و نهایتا آتش سوزی و سرایت به منازل مسکونی وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه